اولین مورد از ویژگی های وبسایت پزشکی خوب این است که، اطلاعاتی از خود پزشک است، مواردی که به اعتبار بخشی شما بسیار کمک می کند . دو نمونه از مهم اطلاعات در این بخش به شرح زیر است.
اینکه کجا درس خوانده اید، چه دانشگاهی قبول شده اید، متولد کدام شهر هستید یا نبوغ و استعدادتان در چیست میتواند به جذاب شدن شما برای بیمار کمک کند.
اینکه تخصص تان چیست، در چه مواردی تبحر دارید، مدارک و سوابق تحصیلی تان چیست و از همه مهم تر برگ برنده تان نسبت به سایر پزشکان چیست، را در این بخش بیان می کنید.
اولین مورد از ویژگی های وبسایت پزشکی خوب این است که، اطلاعاتی از خود پزشک است، مواردی که به اعتبار بخشی شما بسیار کمک می کند . دو نمونه از مهم اطلاعات در این بخش به شرح زیر است.
اینکه کجا درس خوانده اید، چه دانشگاهی قبول شده اید، متولد کدام شهر هستید یا نبوغ و استعدادتان در چیست میتواند به جذاب شدن شما برای بیمار کمک کند.
اینکه تخصص تان چیست، در چه مواردی تبحر دارید، مدارک و سوابق تحصیلی تان چیست و از همه مهم تر برگ برنده تان نسبت به سایر پزشکان چیست، را در این بخش بیان می کنید.
قطعا شما مانند همه ی پزشکان دیگر با هر تخصصی، تجربه نوشتن چندین مقاله را دارید و احتمالا چند جلد کتاب نیز به چاپ رسانده اید.
وب سایت بستر مناسبی است تا بیماران با کتاب ها و مقالات شما آشنا شوند و حتی آنها را به فروش برسانید، البته هدف کسب درآمد نیست ولی با معرفی خدمات نوشتاری خود میتوانید به توسعه فرهنگی کشور کمک کنید.
تا حالا توجه کردید در روز چند نفر از شما و پرسنل مطب سوال می کنند، عصرها کجایید؟ درمانگاه هم هستید یا نه؟ و از این دست سوالات پر تکرار و همیشگی.
با وب سایت شخصی خود به راحتی میتوانید مشخص کنید در چه مراکز درمانی ، بیمارستان ها، درمانگاه و … حضور دارید!
مردم با دانستن این اطلاعات، کمتر سوال های تکراری خواهند پرسید
از خدمات خوب دیگری که در سایت پزشکی وجود دارد، معرفی بیمه های تحت قرارداد در مطب است.
اینکه با چه بیمه هایی قرارداد دارید و شرایط آنها چگونه است، به شفافیت کاری خود با بیمه ها برای بیمار کمک زیادی کرده اید.
با وب سایت شخصی خود به راحتی میتوانید مشخص کنید در چه مراکز درمانی ، بیمارستان ها، درمانگاه و … حضور دارید!
مردم با دانستن این اطلاعات، کمتر سوال های تکراری خواهند پرسید.
از دوران کودکی تا به امروز، یکسری توصیه های پزشکی هستند که انگار برای همیشه آمده اند از نسل های قدیم ما و شاید تا نسل های بعد از ما همیشه باقی بمانند.
همه ما می دانیم برای بیماران سرماخوردگی از مصرف موارد سرخ کردنی باید پرهیز شود اما همیشه پزشکان آنرا تکرار و تکرار می کنند.
این عادت ها همچنان وجود دارد، از طریق سایت پزشکی به بیماران خود آموش دهید قبل از مراجعه به مطب با چه آمادگی باید حضور پیدا کنند و بعد از ویزیت چه نکاتی را باید رعایت کنند.
از عدم مصرف دخانیات و داروهای خاص قبل از مراجعه تا مراقبت های بعد از ویزیت، همه در این بخش قرار میگیرند.
با وب سایت شخصی خود به راحتی میتوانید مشخص کنید در چه مراکز درمانی ، بیمارستان ها، درمانگاه و … حضور دارید!
مردم با دانستن این اطلاعات، کمتر سوال های تکراری خواهند پرسید
راه های تماس متفاوتی در تمامی سایت ها وجود دارد، این قانون برای وب سایت پزشکی نیز وجود دارد.
تماس با پزشک از طریق ارسال ایمیل، شماره تلفن مطب، فکس و… از بهترین راه های ارتباط برقرار کردن سریع بیمار و پزشک در وب سایت پزشک است. این اطلاعات تماس می تواند حتی می تواند برای بیمار ارسال شود.
سایت دکتر در افزایش تعداد بیماران هم نقش دارد؟
سایت پزشک می تواند یک ابزار تبلیغاتی مفید برایش باشد؟
یک ابزار تبلیغاتی که حتی از روش های سنتی هم بهتر جواب گو است داشتن یک سایت پزشکی است، اما نکته مهم این است که شما باید یک وب سایت فعال داشته باشید. به گونه ای که برای به روز رسانی آن برنامه داشته باشید، سایت پزشکی چیزی شبیه کاتالوگ نیست که یک بار برای همیشه طراحی شود.
ما در شرکت نرم افزار مطب آنلاین به صورت مفصل به موضوع بازاریابی اینترنتی پزشکی (سایت، رسانه های مجازی، نوبت دهی اینترنتی و…) می پردازیم.
با وب سایت شخصی خود به راحتی میتوانید مشخص کنید در چه مراکز درمانی ، بیمارستان ها، درمانگاه و … حضور دارید!
مردم با دانستن این اطلاعات، کمتر سوال های تکراری خواهند پرسید
در طراحی سایت پزشکی نیز مانند تمام سایتهای تخصصی ساختار مشترکی وجود دارد. امکانات یک سایت پزشکی بر اساس مخاطب آن تعیین شده و براساس سلیقه پزشک شخصیسازی میشود. مهمترین بخشهای یک سایت پزشکی عبارتند از:
در دنیای امروز طراحی سایت پزشکی بهترین گزینه برای افزایش اعتبار پزشکان است. اگر این امر به یک تیم متخصص طراحی سایت سپرده شود در مدت زمان کوتاهی میتوان نتایج ملموس آن را مشاهده نمود. در گذشته بهترین روش شناسایی بهترین پزشکان، معرفی توسط بیماران بود. هنوز هم معرفی توسط بیماران یکی از بهترین روشهای شناخت پزشکان متخصص است. اما این فرصت وجود دارد که با استفاده از امکانات یک سایت از ابزارهای دیگری نیز برای افزایش اعتبار و شهرت پزشکان استفاده نمود. هر پزشک به راحتی میتواند مدارک تخصصی، رزومه کاری، و نمونه کارهای خود را (با رعایت اصول حریم شخصی) در سایت خود بارگذاری نموده و به طور کامل خود را معرفی نماید. این امر از یک سو تأثیر بسزایی در جلب اعتماد مخاطبین دارد و از سوی دیگر موجب صرفهجویی در وقت پزشک و منشی او میشود. ضمن اینکه ارائه مقالات تخصصی در سایت با در نظر گرفتن اصول سئو میتواند اعتبار علمی و شهرت پزشک در جامعه را افزایش دهد.
درست یا غلط؛ اغلب مردم این روزها به کسب اطلاعات از اینترنت معتاد شدهاند. از دستور پخت غذا گرفته تا درمان خانگی یا روند درمان تخصصی سرطان همه و همه در فضای اینترنت جستجو میشود. در واقع اغلب مردم ترجیح میدهند در مرحله اول اطلاعاتی در مورد حوزه مورد نظر خود کسب کنند و سپس در صورت نیاز به متخصص مراجعه کنند. اما در مورد جستجو در اینترنت در حوزه پزشکی، خطر ارائه اطلاعات تخصصی توسط افراد غیرمتخصص وجود دارد. در حالی که یک پزشک متخصص با ارائه مقالات تخصصی و راهاندازی بخش پرسش و پاسخ در سایت خود میتواند از این فضا به بهترین وجه بهرهبرداری نماید. این اقدام در جلب اعتماد مخاطب و افزایش شهرت پزشکان نیز بسیار مؤثر است.
یکی از مهمترین مزایای طراحی سایت پزشکی امکان ارائه خدمات آنلاین است. خدمات آنلاین در حوزههای مختلف روز به روز در حال گسترش است. در حوزه پزشکی موارد متعددی وجود دارد که میتواند در قالب خدمات آنلاین ساماندهی شود. مهمترین خدمات آنلاین پزشکی عبارتند از:
طراحی سایت پزشکی به سادگی میتواند بسیاری از مشکلات پزشکان را برطرف نماید. یکی از مشکلات رایج در مطب پزشکان تعیین وقت دقیق و زمان بسیاری است که برای تشکیل پرونده یا توضیحات کلی هدر میرود. در حالی که این مراحل میتواند بدون نیاز به حضور فیزیکی اشخاص و به صورت آنلاین انجام شود. حتی مشاوره آنلاین پزشکی میتواند از مراجعات غیرضروری بیماران به مطب جلوگیری نماید. در برخی موارد، تشخیص پزشک بر اساس آزمایشات و تصویربرداری انجام میشود. اینگونه موارد نیز با خدمات اینترنتی به راحتی قابل انجام است. با وجود سایت از حجم کار منشی مطب نیز کاسته میشود. زیرا پاسخ به سؤالات تکراری مراجعان اعم از هزینههای درمان، بیمههای طرف قرارداد، آدرس مطب و ساعات کار در فضای سایت به سادگی انجام میشود.
امروزه مردم برای خرید سادهترین مایحتاج خود نیز از نظرات سایر مشتریان استفاده میکنند. بدون شک در یک حوزه تخصصی مانند انتخاب پزشک و شیوه درمان نیز این مسئله بسیار کارآمد است. هیچ چیز به اندازه تأیید بیماران قبلی یک پزشک نمیتواند در جلب اعتماد بیماران جدید مؤثر باشد. بنابراین راهاندازی بخش نظرسنجی در سایت یک پزشک علاوه بر اثبات توانایی و اعتبار آن پزشک در جلب اعتماد بیماران جدید نیز بسیار تأثیرگذار است.