مدیکال مارکتینگ مانند یک زنجیر به هم متصل است که حلقهی آن شامل بخشهای مختلفی است؛ از جمله: تیم تولید محتوا، ابزارهای تبلیغاتی، خود شما و همکارانتان در کلینیک به عنوان ارائه دهندگان خدمت و البته کارکنان کلینیک که رابط میان شما و مراجعان هستند.
ممکن است با انجام یک کمپین تبلیغاتی مناسب، تلفنهای کلینیک شما مدام زنگ بخورد و یا افراد زیادی به مرکز شما مراجعه کنند. آیا کارکنان کلینیک شما بدون داشتن آمادگی لازم در برقراری ارتباط موثر با مراجعان، میتوانند در فرایند جذب آنها نقش داشته باشند؟ چطور بدون کمک یک تیم کارآمد در کلینیک یا مرکز درمانی خود، میتوانید نرخ جذب بیمار را افزایش دهید؟
در آموزش کارکنانی حرفهای، سرمایهگذاری کنید
نیروی انسانی قابل و کارآمد یکی از بهترین سرمایههای مرکز درمانی شما خواهد بود. با آموزش پرسنل به شیوه درست، اثربخشی فرایندهای دیجیتال مارکتینگ پزشکی خود را افزایش دهید. برای مثال شیوه پاسخگویی تلفنی منشی مطب یا روش جذب مخاطبانی که در دایرکت اینستاگرام پیغام میدهند، همگی در نتیجه بخش بودن هزینههای تبلیغاتی شما موثر هستند.
با این حال در دوران رکود ناشی از کرونا، به تیم همکار خود از یک زاویه دیگر نیز توجه کنید. مشکلاتی که برای همه در جامعه ایجاد شده بیشک آنان را نیز درگیر خواهد کرد. پس چه خوب است که با ایجاد جلسات هفتگی گفتوگو و هماندیشی، نخست مشکلات و دغدغههای ذهنی آنان را رفع کنید؛ چرا که پرسنلی با دغدغهها و نگرانیهای بسیار، نمیتواند به شما در برطرف کردن نیازها و نگرانیهای بیماران کمک کند.
سپس از نظرات و پیشنهادهای کارکنان خود در برنامهریزیهای بازاریابی استفاده کنید. همچنین برنامه بازاریابی، شیوه جدید ارائه خدمات و هزینههای جدید و همچنین دلیل اتخاذ هر تصمیم تازهای را برایشان شرح دهید.
از اجرا کنندگان تصمیمات، حامیانی همراه و همدل برای خودتان بسازید.
همچنین در دورانی که با افت مراجعه کننده روبرو هستید، زمانهای آزاد کارکنان خود را به کارهای تازه اختصاص دهید. برای آنها وظایف جدید تعریف کنید؛ از کمک آنها برای داشتن یک فرایند بازاریابی موثر و انجام دیجیتال مارکتینگ پزشکی کمک بگیرید. برای مثال چه کسانی بهتر از پرسنل کلینیک شما برای انجام یک تحقیق بازار جامع و یا برقراری ارتباط با بیماران قبلی؟