تولید کنندگان و صاحبان مشاغل همواره برای محصولات خود، اسمی را انتخاب می کنند که بعد از شناخته شدن توسط بازار هدف (مشتریان ) ، شناخته و مطرح می شود. اولین اقدام برای شروع فعالیت تجاری، چه تولیدی و چه خدماتی، انتخاب و ثبت علامات تجاری است. این نام تجاری خدمات یا محصولات شما را از رقبا متمایز می کند و مشتریانتان شما را به آن نام خواهند شناخت. در حقیقت هر شرکتی که اقدام به گزینش و ثبت علامت تجاری می کند محصولات خود را متمایز از سایر محصولات مشابه بازار می نماید. تمایزی که به هنگام دیدن یا شنیدن نام آن علامت تجاری می تواند یاد آور خصوصیات و ویژگی های مخصوص آن محصول باشد. بنابراین ثبت علامت تجاری تنها داشتن یک نام یا یک علامت نیست بلکه معیاری برای شناساندن شما در بازارهای ملی و جهانی است.

مراحل ثبت برند

1

انتخاب نام

2

استعلام نام

3

آماده کردن مدارک

4

ثبت اظهارنامه

5

چاپ آگهی تقاضا

6

پرداخت نهایی

7

چاپ آگهی نهایی

8

دریافت تصدیق

مرکز مالکیت معنوی مرجع رسمی ثبت برند می‌باشد. این مرکز زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شوند. همه موسسات ثبت برند در استان تهران نیز با نظارت این سازمان مشغول به فعالیت هستند. گفتنی است تمام برندهای لاتین و نام‌های انگلیسی و عربی تحت همین قوانین به ثبت رسمی می‌رسند. به طور کلی، ثبت برند به انجام روال قانونی ثبت یک علامت تجاری به اسم یک یا چند فرد گفته می‌شود که طی آن، نام و نشان تجاری شما از نظر قانونی نیز به رسمیت شناخته می‌شود. برای کسب رتبه در گوگل علاوه بر سئو داخلی و خارجی، از الگوریتم های گوگل پیروی می کنیم تا بتوانیم با به روز ترین متد، در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف خود برسیم. در ضمن ارگانیک کار کردن ما سبب پیشرفت دائمی سایت ها خواهد شد، به طوری که سال ها می توانید از سرمایه گذاری که بر سایت خود انجام داده اید بهره ببرید.

مدارک ثبت برند

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی متقاضی ثبت برند:

  • تصویر شناسنامه شخص حقیقی
  • تصویر کارت ملی شخص حقیقی
  • تصویر کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند پیشنهادی)
  • تصویر مجوز فعالیت ( یک نوبت باید در دفاتر اسناد رسمی تایید شود )
  • اطلاعاتی از قبیل آدرس، کد پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت شخص حقیقی

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی متقاضی ثبت برند:

  • تصویر شناسنامه تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند.
  • تصویر کارت ملی تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند.
  • تصویر مجوز فعالیت
  • کپی روزنامه رسمی تاسیس
  • کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات
  • تصویر کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند پیشنهادی)
  • اطلاعاتی از قبیل آدرس، کد پستی، ایمیل، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت افرادی که در شرکت حق امضا دارند.

مزایای ثبت برند

مزایای ثبت برند فراوان است و تنها به موارد مذکور محدود نمی شود، این مزایا در بسیاری از منابع ذکر شده و اهمیت این موضوع را خاطرنشان می کند. به عنوان موردی که در این باره نمی توان آن را نادیده گرفت گفته می شود که برند ثبت شده قابلیت نقل و انتقال دارد.

  • ثبت علائم تجاری به نوعی حق استفاده از آن را منحصر به شرکت یا واحد خدماتی شما می کند.
  • ثبت برند باعث حفظ و تلاش برای بهبود کیفیت محصول می شود.
  • ثبت برند جهت دریافت وام و تسهیلات مالی برای شرکت مفید است.
  • با ثبت برند افراد سرمایه گذار اعم از حقیقی یا حقوقی (سایر شرکت ها) تمایل بیشتری برای همکاری با شرکت پیدا می کنند.
FAQ
برای ثبت برند کجا باید رفت ؟

ثبت آنلاین برند فقط از طریق سامانه ثبت برند اداره مالیکت معنوی بوده و نیاز نیست به جایی مراجعه کرد چون تمامی فرآیند به جز مراجعه نهایی، آنلاین می باشد.

هزینه ثبت برند و علائم تجاری چقدر است؟

هزینه ثبت برند با توجه به میزان کالاها و طبقات متفاوت می باشد، اما به طور میانگین در سال 1403 یک میلیون و ششصد هزار تومان است که در صورتی که فرآیند ثبت را به موسسه ما واگذار کنید به این مبلغ، هزینه مشاوره و انجام که مبلغ 3/5 میلیون تومان می باشد نیز اضافه می گردد.

مدت زمان ثبت برند و علامت تجاری چقدر است؟

مدت زمان اطمینان از تایید برند حداقل 45 روز می باشد که شامل 15 روز بررسی اولیه برند در سامانه و 30 روز برای درج آگهی در روزنامه رسمی می باشد.

اعتبار یک برند ثبت شده چقدر است؟

گواهی که پس از ثبت برند به صاحب آن داده می شود دارای ده سال اعتبار می باشد و پس از گذشت این مدت ساحل برند مجدد باید برند ثبت شده را تمدید کند که برای این تمدید 6 ماه فرصت خواهد داشت

کمتر از 5 دقیقه در کنارتان هستیم !

برای رشد کسب و کارتان نیاز به مشاوره دارید ؟

یکی از نگرانی های کارفرمایان به خصوص در زمینه نام تجاری یا همان برند ، ثبت آن است . مشاورین ما طی یک مشاوره رایگان تمام گزینه ها را در خصوص هر یک از سوالات و دغدغه های شما پاسخگو هستند.
آژانس تبلیغاتی رایا

رایا از سال ۱۳۹۱ در حوزه مشاور مشاغل و کسب و کارها با ارائه خدمات شروع به کار کرده و بعد از گذشت بیش از یک دهه به هلدینگ قدرتمندی در زمینه مشاوره ، مارکتینگ و برندینگ ، سئو، دیجیتال مارکتینگ، برنامه نویسی، طراحی سایت های وردپرسی و اپلیکیشن موبایل در حال فعالیت است.

RAYA AGENCY

گروه رایا با هدف ارتقا و توسعه تجارت سازمان ها، نهادها ، شرکت های بزرگ و موسسات معظم تجاری با پشتوانه ۳۰ سال در حوزه تبلیغات و ارتباطات از سال 1388 تمرکز خود را بر روی پروژه های برندسازی تغییر داد.

گروه رایا زیرمجموعه هلدینگ رایا می باشد.

صفحه اصلی

خدمات گروه رایا

درباره گروه رایا

ارتباط با گروه رایا

تماس با ما
دفتر مرکزی : تهران،بهارستان ، ظهیرالاسلام
دفتر غرب : شهریار ، اندیشه ، فاز 3

تلفن تماس
021-65355400
09126407593

پست الکترونیک
info@rayagrup.ir
کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر برای آژانس برندینگ رایا (گروه رایا) محفوظ است.