تبلیغات زیبایی ، پزشکی و دندانپزشکی

تبلیغات زیبایی ، پزشکی و دندانپزشکی

معرفی ابزارهای تبلیغات آفلاین کلینیک های زیبایی ، پزشکی و دندانپزشکی

تبلیغات آفلاین در ابتدا بایستی اشاره کنیم که یک محدودیت واضح نسبت به تبلیغات آنلاین دارد و آن اینکه ما در تبلیغات آنلاین هر رفتاری که بر روی تبلیغ صورت می گیرد را می توانیم بطور دقیق و واضح رصد کنیم و دقیقا ببنیم چه تبلیغی، چه بازخوردی و دقیقا توسط کدام گروه از افراد  و…. داشته است در حالیکه در تبلیغات آفلاین متاسفانه چنین کارکردهایی کمتر اتفاق می افتد ولی برای آنکه بتوانیم بازخورد تبلیغات آفلاین را هم تحت کنترل قرار دهیم چند مورد را خدمت شما بیان می کنم :
  1. حتما در تبلیغات آفلاین از یک شماره خاص استفاده کنیم.
بذارید برای شما مثالی بزنم، ما مشاور کلینیک زیبایی بودیم که در یکی از پاساژهای معروف تهران لایت باکس تبلیغاتی داشتند و زمانیکه سوال پرسیدیم که بطور متوسط در ماه چند نفر به خاطر آن لایت باکس جذب مخاطب برای کلینیک داشته اید، جواب واضحی دریافت نکردیم.
راه حل رایا : ما از آنها خواستیم ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنند و طرح لایت باکس را تغییر دهند و در آن از شماره ای استفاده کنند که در هیچ تبلیغ دیگری استفاده نکرده بودند ( یک خط همراه ) ، شاید باور آن سخت باشد که در طی یک ماه فقط یک نفر به آن موبایل زنگ زد و هزینه ماهانه ۱۱ میلیون تومان بابت آن لایت باکس در چنین شرایطی واقعا توجیه اقتصادی نداشت.
  1. حتما در تبلیغات آفلاین یک call to action واضح و اختصاصی در نظر بگیرید.
در این مورد هم برای شما مثالی میزنم، عمده کلینیک ها و مطب های محلی معمولا از ابزار تراکت و پخش بروشور در منطقه استفاده می کنند ( علی رغم آنکه در مواردی خودِ ما با آن مخالفیم ) ولی باز هم هیچ ابزاری برای اندازه گیری میزان اثربخشی آن ندارند. در یکی از موارد ما به کلینیکی که چنین را کاری انجام میداد پیشنهاد دادیم متنی بر روی بروشور خود قرار دهد ( به غیر تغییری که در محتوای بروشور ایجاد کردیم ) تحت این عنوان که اگر تخفیف لیزر ۱۵ % ولی با داشتن فقط همین برگه شما ۲۵% تخفیف خواهید داشت.
این پیام مهمترین تاثیری که داشت این بود که اساسا در یک تایم یک هفته ای به کلینیک ثابت شود تاثیر پخش بروشور چه میزان است چرا که اگر واقعا شخصی قصد مراجعه به کلینیک را با مطالعه آن بروشور داشت، قطعا تصمیم می گرفت بروشور فوق را همراه خود به کلینیک بیاورد.
 

اما جدا از تکنیک هایی که باید در تبلیغات آفلاین رعایت کنیم ، تبلیغات آفلاین گونه های مختلفی دارد که در ادامه به اختصار به آنها اشاره می کنیم :

  • توزیع اقلام چاپی در منطقه
  • درج آگهی در نشریات چاپی منطقه
  • درج آگهی در نشریات تخصصی و متناسب با جامعه مخاطبین ( مثلا یکی از کلینیک های دندانپزشکی با هدف جذب توریسم، برای تبلیغات خطوط هواپیمایی که خارج از ایران پرواز می کردند در مجله داخل هواپیما تبلیغ داده بود ).
  • اجاره لایت باکس تبلیغاتی در پاساژهای معتبر ( در انتخاب لایت باکس در پاساژ ها دقت کنید که اولا محل نصب لایت باکس دارای چه زاویه دیدی می باشد و ثانیا آیا در همان پاساژ کلینیک و یا پزشک دیگری فعال است یا خیر و در نهایت اینکه سعی کنید از پاساژهای محدوده کلینیک خود جهت تبلیغات استفاده کنید )
  • اجاره بیلبورد های شهری ( در شهرهایی غیر از تهران، استفاده از بیلبوردها تاثیر به مراتب بیشتری نسبت به لایت باکس های داخل پاساژ دارد چرا که در فضای شلوغ شهری در تهران ، تاثیر یک یا دو بیلبورد مگر بصورت محله ای بسیار ضعیف است ).
  • ارسال پیامک های منطقه ای ( البته برخی ارسال پیامک را یک تبلیغ آنلاین می دانند و ما در این مورد بحث خاصی نداریم )، فقط در ارسال پیامک که بخصوص در خدمات با قیمت پایین شاید بهترین ابزار تبلیغاتی باشد، دقت کنید که اولا حتما call to action داشته باشد و ثانیا از پنل هایی استفاده کنید که قابلیت فیلترکردن جنسیت، سن، کدپستی و … را به شما می دهد تا بتوانید بطور دقیق جامعه هدف خود را مورد اطلاع رسانی قرار دهید..

دیگر مقالات و بلاگ ها

تجربه‌های مثبت بیماران

تجربه‌های مثبت بیماران

بیماران و شرح مشکلاتی که پیش از انجام عمل داشته و کیفیت زندگی وی را تحت تاثیر قرار داده بوده است. برای مثال، من هیچ وقت نمی‌توانستم لباس با سایز مناسبی را که می‌خواهم پیدا کنم؛ به دلیل شکل بینی خودم، در هیچ مهمانی شرکت نمی‌کردم؛ آنقدر پوست صورتم افتاده بود و چروک داشت که...

ادامۀ مطلب
تبلیغات همسان یا گوگل ادورز

تبلیغات همسان بهتر است یا گوگل ادورز

این سوال را خیلی از مدیران کلینیک های پوست و مو و یا دندانپزشکی از ما می پرسند و اگر فقط در اینجا بخواهیم به دو نکته اشاره کنیم : تبلیغات گوگل ادورز کاملا به مخاطب هدف ( مخاطبی که کلید واژه خاصی را جستجو کرده است ) نمایش داده می شود

ادامۀ مطلب
اصول بازاریابی محتوای پزشکی

اصول بازاریابی محتوای پزشکی

تولید محتوا در حوزه های حساسی نظیر پزشکی و خدمات درمانی دشواری های خاص خود را دارد. بازاریابی محتوای پزشکی به عنوان یکی از حساس ترین بخش های بازاریابی پزشکی و بازاریابی دیجیتال پزشکی حساب می شود.

ادامۀ مطلب