در قیمتگذاری سئوی سایت پزشکی باید به 2 عامل دقت کرد:
1- بررسی سایت پزشکی در صورت وجود:
در این حالت باید وضعیت سئوی سایت را بررسی کرد. شاید تیم قبلی که بر روی سئوی سایت پزشکی فعالیت کردهاند در بخشهایی دچار ضعف بودهاند یا به بخشهای مهمی از سئوی تکنیکال بی توجه بوده اند. بنابراین باید چک لیستی از وضعیت فعلی سایت و نقاط ضعف و قوت آن تهیه نمود که بتوان بر مبنای آن تصمیمگیری کرد.
در صورتیکه در هنگام عقد قرارداد سئوی سایت پزشکی، سایتی وجود نداشته باشد، کار ساده تر است و می توان از ابتدا شرایط و زیرساختهای مورد نیاز برای سئوی پزشکی و کسب رتبههای مناسب را فراهم نمود.
مورد بعدی که باید به آن توجه کرد، بررسی نوع CMS مدیریت سایت است. قطعاً سئوی سایت با وردپرس بسیار حرفهای تر و راحتتر خواهد بود، بنابراین نوع پلتفرم مدیریت سایت در صورت وجود هم بسیار مهم است.
ما در رایا کلیه طراحیهای سایتهای پزشکی را در قالب وردپرس انجام میدهیم و دلیل آن مدیریت راحتتر سایت از لحاظ بخشهای طراحی، استفاده از پلاگینهای کاربردی و همین طور استفاده از زیرساختهای خوب سئو در این پلتفرم است.
2- تحلیل رقبا وآنالیز سطح رقابتی:
در این مرحله ما با لیستی از کلیه واژههای استراتژیک در حوزه تخصص پزشکی و لیستی از رقبا روبرو هستیم. منظور از رقبا پزشکانی هستند که در نتایج صفحه اول گوگل قرار دارند به اضافه دو لینک اول صفحه دوم. میانگین فعالیت این لینکها به ما نشان میدهد که تلاش برای دستیابی رتبههای صفحه اول چقدر خواهد بود. قرار گرفتن بین رقبای صفحه اول یک KPI مناسب از نظر فعالیت سئو و کسب نتیجه را برای ما فراهم میکند.
در ادامه به مواردی میپردازیم که قبول یا عدم قبول پروژه سئو را همراه دارد:
- سختی پروژه سئو بر اساس نوع CMS مدیریتی سایت، اگر سایت موجود به صورت برنامهنویسی و کد نویسی باشد، میزان سختی سئو بسیار بالا خواهد بود شاید برای تیم سئو به صرفه نباشد. چون میزان تغییرات و تغییر کد در سایتهای کدنویسی بسیار زمان بر و هزینه بر خواهد بود. بنابراین توصیه ما این است که حتماً نوع CMS سایت پزشکی خود را وردپرس انتخاب نمائید.
- میزان محتوای رقبا و نوع محتوایی که رقبا در سایت خود استفاده کرده اند، بیانگر میزان فعالیت شما در جهت رسیدن به رقیب است و این خود یک پارامتر مهم در رسیدن به نتیجه مناسب سئو است.
- میزان رپورتاژ آگهیها و لینکهای خارجی به سایتهای پرترافیک که با صرف هزینه نیز روبرو میباشد، یکی دیگر از آیتمهای مهم درقیمتگذاری سئوی سایت پزشکی است.
نتیجه گیری :
در نهایت میزان دستمزد یک کارشناس سئو مجموعهای از برآوردهای مختلف در حوزه تولید محتوا، خرید رپورتاژ، سطح رقابتی کلمات کلیدی است که بر اساس این آیتمها و فعالیتها قیمت سئوی سایت پزشکی برآورد میگردد.
نکته مهم این است که قطعاً پزشکانی که در حوزه سئو تخصص خود در شرایطی که رقبای کمتری به فکر سئو هستند فعالیت می کنند، به مرور زمان نتایج بهتر و سریعتری را کسب خواهند کرد و در نظر داشته باشید سئوی سایت پزشکی یک سرمایهگذاری است و در بلند مدت نتایج ویژهای را در پی خواهد داشت.
و در آخر؛
سئو یک فرآیند کاملاً تخصصی و نتیجه محور است، یک تیم سئو باید پس از بررسیهای لازم به کارفرما این اطمینان را بدهد که توانایی کسب رتبه و رقابت با رقبای صفحه اول را دارد و بعد از آن مبادرت به عقد قرارداد نماید.
رایا، تخصصی ترین تیم در حوزه سئوی سایتهای پزشکی و دندانپزشکی در ایران