صفحه اصلی
Raya

زمان بر بودن سئو سایت پزشکی

زمان بر بودن سئو سایت پزشکی

چرا سئوی یک سایت پزشکی این قدر طول می کشد و این که چه عواملی در مدت زمان سئوی یک سایت پزشکی نقش دارند؟

سئوی سایت پزشکی چقدر طول می کشد؟

به طور کلی مدت زمان سئوی سایت پزشکی به بودجه و نیاز شما بستگی دارد و هم چنین نوع کلمات کلیدی رقابتی و سطح رقابت دیگر همکاران شما که به گونه ای رقیب شما در فضای دیجیتال و وب به حساب می آیند.
عده ای از پزشکان هدف خود از سئوی سایت پزشکی را نتایج پایدار و بلندمدت بیان می کنند و به نحوی نگاهی بلندمدت به آینده شغلی و حرفه ای خود دارند.
عده ای دیگر از پزشکان علاوه بر دید بلندمدت، داشتن یک ترافیک پایدار در جذب بیمار و افزایش درآمد از طریق تبلیغ سایت یا استفاده از گوگل ادورز یا همان تبلیغات گوگلی را نیز مورد توجه قرار می دهند، به گونه ای که با استفاده از زیرساخت های موجود در تبلیغات محیطی یا تبلیغات کلیکی سایت ها، رشد ترافیک سایت خود را دوچندان می کنند که این خود مستلزم صرف هزینه های اضافه تر از عملکرد سئوی سایت توسط یک تیم سئو است.

سئوی سایت پزشکی می تواند نتایج باورنکردنی را در جذب بیمار بیشتر برای شما رقم بزند. البته می توانید در طول فرآیند سئوی سایت خود، در قالب گزارش های ماهانه شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را که برای سایت شما اهمیت دارد از تیم سئو درخواست نمائید.

اما رشد این نمودارها و بهبود عملکرد، نیاز به صبر دارد و اگر از پزشکانی که صبر کرده اند و در حال حاضر از نتایج سئوی سایت خود بهره مند شده اند سؤال کنید، حتما به شما خواهند گفت که این فرآیند و نتایج آن ارزش صبر کردن را دارد.

با تجربه ای که ما در طی این سال ها در مجموعه رایا داشته ایم سئوی یک سایت پزشکی حداقل 6 ماه طول می کشد تا اولین نتایج قابل قبول را نمایش دهد و 12 ماه طول می کشد تا از طریق سیگنال های مثبت سایت، بازدهی مثبت سرمایه گذاری یا (ROI) را دریافت کنید.
این نرخ (ROI) در کلام خودمانی همان فرصت هزینه است و نرخ بازگشت سرمایه، یعنی شما هزینه و زمانی را که صرف این فرآیند کرده اید تا چه زمان مستهلک کرده اید و از آنجا به بعد در سود خواهید بود.

البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که سئوی سایت پزشکی در حالت Local مثلاً در شهر اصفهان، شیراز، تبریز و … با سئوی سایت Global در کل کشور بسیار متفاوت است و از نظر زمانی و هزینه ای آیتم های جداگانه ای را خواهد داشت. بنابراین اگر یک تیم سئو، نتایج ویژه ای را با مبالغ پائین و در مدت زمان کوتاه پیشنهاد داد، در صداقت و قول آن تیم شک کنید چون قطعاً یک سئوی استاندارد کلاه سفید زمان بر خواهد بود ولی نتایج آن دلنشین تر و با ثبات تر.

گوگل استفاده از روش های پانذی و غیرقانونی را قویاً منع کرده است و استفاده از عملکردهای غیرحرفه ای ممکن است نتایج را در زمان کوتاه رقم بزند ولی بعد از مدتی با تنبیه سخت از طرف گوگل روبرو خواهید شد.

 

چرا سئوی سایت پزشکی زمان بر است؟

همواره سئوی پزشکی پایدار به زمان نیاز دارد. سایت پزشکی شما، همان برند شما در فضای مجازی است که می تواند پاسخگوی سؤالات زیادی در حوزه های مختلف درمانی باشد و یک مسیر دوطرفه بین شما و بیماران باشد، از طرفی برای گوگل مهم است تا ارزش وب سایت شما را از طریق عملکرد بازدیدکنندگان تشخیص دهد و بر اساس سطح اهمیت، آن را رتبه بندی نماید، بنابراین برای کوتاه تر کردن زمان سئوی سایت پزشکی در حالت استاندارد و پایدار هیچ راهکاری وجود ندارد.

در نظر گرفتن آیتم هایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم می تواند تأثیر مثبتی در سئوی سایت پزشکی و بهبود این فرآیند داشته باشد:

  1. کنترل مستمر وب سایت را مورد نظر قرار دهید.
  2. سیگنال های ورودی که سایت ها و فضای اجتماعی مجازی به سمت سایت هدایت می شود را تحلیل کنید.
  3. لینک های سایت را بررسی نمائید، لینک های مفید و پر بازدید سایت را بازنویسی نموده و لینک های غیرمفید و کم بازدید را بهینه سازی یا حذف نمائید.
  4. بهینه سازی فنی سایت را به صورت دوره ای انجام دهید این مسئله موجب بهبود سرعت سایت، کاربری و یکنواختی سایت خواهد شد و ربات های گوگل راحت ترمی توانند به ایندکس اطلاعات بپردازند.
  5. کیفیت عملکرد محتواهای فعلی سایت را بررسی نمائید. سعی کنید مقالات پزشکی بروز و غیرتکراری استفاده شوند و متناسب با آنها از عکس نوشته ها و فیلم های باکیفیت استفاده نمائید.
  6. کلید واژه های تخصصی پزشکی را به نحو مطلوبی انتخاب نمائید، آنها را در شروع فرآیند سئو و در حین عملکرد سئو بررسی و بروزرسانی نمائید.
  7. رقبای دیگر، محتوای سایت و عمکرد آنها را رصد کنید و مورد بررسی قرار دهید.
  8. استراتژی تولید محتوایی را بر اساس نیاز مخاطب هدف، ابهامات موجود، آنالیز رقبا تدوین و اجرایی کنید.
  9. از سئوی محلی جهت افزایش بازدید سایت خود استفاده نمائید.
  10. با رعایت قوانین گوگل اعتماد آن را جلب نمائید و همواره پیشرو باشید.
  11. از پتانسیل فضای مجازی برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید.
  12.  از رپورتاژ آگهی های با کیفیت و حساب شده در زمان مناسب جهت رشد رتبه سایت استفاده کنید.

در نهایت با در نظر گرفتن موارد بالا و دیگر موارد ضروری در راه اندازی سایت پزشکی، شما می توانید به یک سئوی پایدار و مؤثر با ترافیک مناسب دست پیدا کنید. البته در طول دوران سئوی سایت به UI و UX سایت خود به عنوان زیبایی سایت و رابط کاربری مهم توجه لازم را داشته باشید.

بنابراین سئوی سایت پزشکی به عنوان مرجعی جهت پاسخگویی به بیماران و ویترینی جهت نمایش نتایج درمانی زمان بر است و صبوری پزشک و تیم سئو را می طلبد .

جمع بندی

دیگر مقالات و بلاگ ها

بازاریابی پزشکی و سلامت

بازاریابی پزشکی و سلامت

بازاریابی پزشکی و سلامت (Healthcare Marketing) یک فرایند بازاریابی استراتژیک است که در آن تمامی منابعی که یک تجارت درمانی برای رشد پایدار فعالیت خود نیاز دارد، بررسی شده و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود شناسایی می شوند.

ادامۀ مطلب
تبلیغات همسان یا گوگل ادورز

تبلیغات همسان بهتر است یا گوگل ادورز

این سوال را خیلی از مدیران کلینیک های پوست و مو و یا دندانپزشکی از ما می پرسند و اگر فقط در اینجا بخواهیم به دو نکته اشاره کنیم : تبلیغات گوگل ادورز کاملا به مخاطب هدف ( مخاطبی که کلید واژه خاصی را جستجو کرده است ) نمایش داده می شود

ادامۀ مطلب
تکنیک های مهم سئو سایت پزشکی

تکنیک های مهم سئو سایت پزشکی

ما سعی می کنیم با استفاده از تکنیک های مهم سئو سایت پزشکی رتبه سایت مورد نظر را روی چند دسته کلمه مهم بهینه کنیم تا بیماران به نتیجه بهتری در جستجوی خود برسند.

ادامۀ مطلب