صفحه اصلی
Raya

راهکارهای تضمینی جذب بیمار خارجی

راهکارهای تضمینی جذب بیمار خارجی

راهکارهای تضمینی جذب بیمار خارجی

جذب بیمار خارجی، توریسم درمانی و گردشگری سلامت از جمله مواردی هستند که در جهت توسعه گردشگری نقش بسزایی ایفا خواهند کرد. ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به عنوان یکی از شیوه‌های ایده آل برای جذب توریست محسوب می‌شوند. امروزه پزشکان و مدیران کلینیک‌ها و مراکز درمانی در ایران برای جذب بیمار خارجی روش های گوناگون و متفاوتی را می‌توانند استفاده کنند.

طراحی سایت پزشکی و استفاده از امکانات فضای مجازی به عنوان یکی از شیوه های کاربردی برای توریست درمانی شناخته می شود.

به دلیل افزایش قیمت ارز و سود بالا، حساسیت و رقابت گسترده‌ای در حوزه جذب بیمار خارجی بین پزشکان و مدیران مراکز درمانی و کلینیک‌ها به وجود آمده است. با توجه به رقابت موجود، پزشکان و مراکز درمانی سعی در ارائه خدمات خود با بالاترین سطح و کیفیت دارند. روش‌های مختلفی توسط پزشکان برای جذب بیمار استفاده می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی اصول اساسی برای جذب بیمار و مشتری از دیگر کشورها را در این مقاله با دقت مطالعه بفرمایید.

راهکارهای جذب بیمار خارجی

مارکتینگ پزشکی به عنوان یک راهکار اساسی برای ارتقا کسب و کار حوزه سلامت محسوب می‌شود.

در کنار آن، گردشگری سلامت با زیرشاخه های مختلفی همراه است که باید مسئولان هر کشور و فعالان در حوزه پزشکی و سلامت بتوانند آنها را گسترش دهند.

 در ادامه‌ی مقاله 10 راهکار مفید برای جذب بیمار خارجی پیش روی شما قرار داده‌ایم. انتخاب و استفاده درست از این استراتژی‌ها می‌تواند به عنوان موثرترین روش‌ها برای تبلیغات و جذب بیمار خارجی مرکز شما محسوب شوند.

  1. انتخاب ابزار درست

مهمترین گام برای جذب بیمار خارجی بدون تردید انتخاب ابزار درست محسوب می‌شود. امروزه شبکه‌های اجتماعی مختلف به عنوان رسانه‌های مناسب برای توسعه تجارت و کسب و کار شناخته می‌شوند.

یوتیوب و فیس بوک و شبکه‌های دیگر مانند اینستاگرام به عنوان بهترین شبکه‌های اجتماعی برای جذب بیمار خارجی شناخته می‌شوند.

با وجود اینکه در کشور ما اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب شناخته می شود ولی باید بدانید اگر به دنبال جذب بیمار خارجی هستید فعالیت در یوتیوب و فیسبوک به همراه لینکدین می‌تواند اثرگذاری بیشتر و بهتری برای شما داشته باشد.

  1. تولید محتوای مناسب

بیماران خارجی مطمئناً برای کسب اطلاعات لازم در مورد خدمات شما به دنبال محتوای تولیدی توسط شما هستند.

در کنار انتشار مطالب خود در وبسایت‌ فارسی، سعی کنید با بهره گیری از زبان‌های مختلف، خصوصاً عربی و انگلیسی، محتوای خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

یک بیمار خارجی برای دریافت خدمات مختلف پزشکی در کشوری دیگر باید اطلاعات کافی در مورد ویژگی‌ها و خدماتی که به آنها ارائه می‌دهید کسب کند.

  1. اطلاع رسانی در جذب بیمار خارجی

پروژه جذب بیمار خارجی به شکلی است که نیاز به فعالیت گسترده در حوزه آنلاین و آفلاین خواهد داشت. با توجه به اینکه بیماران در کشورهای دیگر از صفحات اجتماعی و وبسایت‌ها در جریان خدمات شما قرار خواهند گرفت؛ سعی کنید در مبحث اطلاع‌رسانی با حساسیت و دقت بالایی عمل کنید.

استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل (گوگل ادز) و فیس بوک (فیس بوک ادز) به خوبی می توانند کمک کنند تا تبلیغات خود را به دقت و درستی انجام دهید.

علاوه بر این سعی کنید در سایت‌های هدف با ارائه تبلیغات کلیکی و بنری، خدمات خود را در معرض دید بیماران خارجی قرار دهید.

  1. شناخت نیاز مخاطب

بدون شک یکی از اصول مهم جذب بیمار خارجی، شناخت کامل نیازهای مخاطب و بیمار محسوب می‌شود. باید با شناسایی دقیق بیمار به این گزینه فکر کنید که نیاز آنها از دریافت خدمات چیست و برای چه درمان‌هایی حاضر هستند از خدمات کشور دیگری استفاده کنند.

۵.    شناخت ابزارهای تبلیغاتی

پس از آن که نوع و نیاز بیمار خود را به خوبی شناسایی کردید؛ باید با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مناسب و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند، خدمات خود را به بهترین نحو معرفی کنید.

بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان، می‌توانند با طراحی سایت دندانپزشکی یا پزشکی و ارائه مطالب به زبان‌های مختلف، خدمات تخصصی خود را در معرض دید بیماران قرار دهند.

با رعایت تکنیک‌های سئو سایت پزشکی و بهینه سازی اصولی وبسایت می‌توانید در شناسایی خود به بیماران خارجی به نسبت به رقبا جلو بیافتید.

۶.     ارتباط با آژانس‌های گردشگری

بدون تردید بسیاری از افراد خارجی و توریست‌هایی که به کشور ما مراجعه می کنند، اطلاعات کافی در مورد کلینیک‌های درمانی ندارند. به همین علت برقراری ارتباط موثر و عقد قراردادهای مناسب با آژانس‌های گردشگری موفق در شهر خود، در فرایند جذب بیماران بسیار موثر خواهد بود.

ارائه کاتالوگ‌های معرفی و ویزیت در مکان‌هایی که افراد خارجی در آنها حضور دارند، مانند هتل‌های بین‌المللی و مکان‌های گردشگری، تاثیر بسیار زیادی در جذب بیماران خواهد داشت.

۷.     استفاده از لینکدین

در کنار شبکه‌های اجتماعی که ذکر کردیم، سعی کنید اکانت لینکدین را به عنوان مکانی مناسب برای برقراری ارتباط و شبکه سازی به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

فعالیت در گروه‌های مختلف و مرتبط با زمینه کاری شما و شرکت در بحث‌های مدیکال توریسم به خوبی می‌تواند شما را به اهداف خود در زمینه بازاریابی B2B برساند. پس سعی کنید در کنار شبکه‌های اجتماعی مختلف به فعالیت در لینکدین بپردازید.

۸.     ارائه تخفیف

ارائه تخفیف برای افراد ایرانی و خارجی همواره جذابیت خاصی دارد. سعی کنید برای اینکه گامی موثر در زمینه گردشگری سلامت و توریست درمانی بردارید، با ارائه تخفیف‌های برنامه ریزی شده به بیماران، آن‌ها را ترغیب کنید که از خدمات شما استفاده کنند.

۹.     اینفلوئنسر مارکتینگ

صفحات مجازی گزینه‌ای ایده آل برای انجام تبلیغات مختلف و تجارت‌های گوناگون خواهند بود.

بلاگرها یا اینفلوئنسرها در چند وقت اخیر در هر کشوری توانسته‌اند به خوبی خود را در صفحات مجازی برجسته نشان دهند. استفاده از بلاگرهای کشورهای هدف شما و انجام تبلیغات از طریق آنها می‌تواند کمک زیادی برای جذب بیماران خارجی کنند.

بررسی‌های مختلف ما نشان می٬دهد که در زمینه گردشگری سلامت و توریست درمانی، نتایج باورنکردنی با استفاده از اینفلوئنسرها به دست می‌آورید.

۱۰.    وفاداری به برند خود

ثابت نگه داشتن نشانه‌های برند و استفاده مداوم از یک لوگوی خاص می‌تواند به خوبی موجب معرفی خدمات شما به افراد مختلف شود.

در زمینه گردشگری سلامت نیز با توجه به اینکه گردشگران به دنبال گزینه‌هایی می‌روند که می‌تواند برای آنها شناخته شده‌تر باشد. سعی کنید وفاداری به برند و لوگوی خود را همواره در نظر داشته باشید.

خدمات گردشگری سلامت

مجموعه پزشکی مارکتینگ رایا با هدف ارائه خدمات به شما در زمینه جذب بیمار دندانپزشکی و پزشکی و جذب بیمار خارجی، سعی کرده است به شکل تخصصی در زمینه مارکتینگ پزشکی، گردشگری سلامت، طراحی سایت و سئو سایت پزشکی فعالیت‌های خود را انجام دهد.

اگر به دنبال ارتقاء کسب و کار خود هستید و قصد دارید؛ می‌توانید از مشاوره کارشناسان و خدمات ارائه شده توسط ما بهره ببرید.

دیگر مقالات و بلاگ ها

سوالات متداول سئو سایت پزشکی

سوالات متداول سئو سایت پزشکی

در این مقاله به سوالات متداول سئو سایت پزشکی شما مثل هزینه سئو و زمان نتیجه گرفتن و تفاوت سئو پزشکی با دیگر حوزه ها و غیره پاسخ داده ایم.

ادامۀ مطلب
بررسی جامع هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی

بررسی جامع هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی

هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی و پوست و مو فقط به خرید مکان و دستگاه‌های مورد نیاز ختم نمی‌شود. برای درک بهتر هزینه‌های لازم و انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب باید با انواع هزینه‌ها برای راه ‌اندازی کلینیک و مطب آشنا شوید:

ادامۀ مطلب
راهکارهای تضمینی جذب بیمار خارجی

راهکارهای تضمینی جذب بیمار خارجی

مارکتینگ پزشکی به عنوان یک راهکار اساسی برای ارتقا کسب و کار حوزه سلامت و جذب بیمار خارجی محسوب می‌شود.

ادامۀ مطلب