صفحه اصلی
Raya

تبلیغات پزشکی در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات پزشکی در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات پزشکی در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغ در شبکه اجتماعی پزشکان  امروزه یکی از ابزارهایی است که بسیار توسط کلینیک ها و پزشکان مورد استفاده قرار میگیرد و خوشبختانه یا متاسفانه تنها شبکه اجتماعی فعال در ایران، اینستاگرام هست. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به سرعت رو به افزایش است، اما هنوز هم نسبتاً نوپا است. مهمترین نکته در تبلیغات شبکه های اجتماعی در ایران انتخاب شبکه های متناسب با نوع جامعه مخاطب هدف ماست چرا که برخلاف تبلیغات نمایشی و یا جستجو در گوگل، تبلیغات اینستاگرامی ( و یا بطور کل شبکه های اجتماعی ) مبتنی بر جستجو نمی باشند و اصطلاحا خود را در معرض دید مخاطبین قرار می دهند و در صورت تمایل، مخاطب می تواند جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا علاقمندی محتوای تبلیغاتی را مشاهده نماید.
از این روی اگر محتوای تبلیغی در شبکه ای غیرمتناسب با جامعه هدف مخاطب ما منتشر شود یقینا بازخورد مناسبی را دریافت نخواهد کرد و بودجه تبلیغاتی نیز استفاده شده است!!!
نکته مهم در تبلیغات رسانه های اجتماعی، موضع محتوای ویدئویی بر روی شبکه‌های اجتماعی  است که کم کم در حال داغ شدن می باشد. این امر تا حدی زیادی به علت مقبولیت فزاینده‌ای است که پست‌های ویدئویی کسب می‌کنند. فایل‌های ویدئویی Instagram دو برابر بازخورد بیشتری را نسبت به تصاویر Instagram دریافت می‌کنند. در حالی که تولید فایل‌های ویدئویی طبیعتاً پرهزینه‌تر از فایل‌های تصویری و متنی هستند، اما محتوای ویدئوی موجود را می‌توان به منظور به اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی تولید کرد.
بطور کلی در اینستاگرام به دو شیوه می توان تبلیغ نمود :
  1. تبلیغ بصورت پُست : یعنی شما ویدئو یا تصویر خودتون رو در یکی از صفحات اینستاگرامی بصورت تبلیغ منتشر می کنید و از مخاطبین دعوت می کنید یا به صفحه کلینیک در اینستاگرام مراجعه کنند و یا تماس بگیرند.
  2. تبلیغ بصورت استوری : در این مدل تبلیغ، تبلیغ کلینیک بصورت استوری ۱۵ ثانیه ای توسط صفحه مورد نظر پخش میشه و اگر شما کمی حرفه ای رفتار کنید، می تونید تبلیغ استوری خودتون رو به یک صفحه landing متصل کنید تا بتونید ضمن ارائه اطلاعات مختصر و مفید به کاربر، ازشون بخواید در همونجا شماره خودشون رو ثبت کنند تا تیم پذیرش کلینیک در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند.
استفاده از هر دو حالت تبلیغ در اینستاگرام این قابلیت رو به کلینیک میده که هم منتظر تماس باشه و هم تیم پذیرش بصورت فعالانه به شماره های ثبت شده در Landing شروع به تماس گرفتن کنند.
در اینستاگرام در کجاها تبلیغ کلینیک رو نمایش بدیم :
  1. تبلیغ توسط اینفلوئنسر ها : یکی از روش های رایج در دنیا، معرفی کلینیک خدمات پزشکی و دندانپزشکی توسط افراد تاثیرگذار جامعه و یا همان اینفلوئنسرها هست ولی در ایران متاسفانه با ترویج فرهنگ بد ( و یا بهتر بگیم تعریف نادرست از واژه اینفلوئنسر ) شاهد رشد قارچ گونه افرادی هستیم که بدون هیچ دلیلی و یک شبه تبدیل به اصطلاحا اینفلوئنسر میشند و متاسفانه تر هم اینکه کلینیک های ما بدون بررسی ماهیت اینگونه صفحات و مخاطبینشون در اون صفحات تبلیغ میدند.
البته ما همین الان در ایران اینفلوئنسرهای واقعا تاثیرگذار و مثبتی داریم که نباید از ضریب نفوذ و تاثیرگذاری اینگونه افراد غافل بشیم. اگر از اینفلوئنسرها استفاده می کنید به این نکات دقت کنید :
  • بهتر هست اینفلوئنسر حتما از خدمت درمانی شما ( دندانپزشکی، زیبایی، پوست و یا … ) خودش یا بستگانش واقعا استفاده کنه تا برای مخاطبین جنبه صرفا تبلیغ پیدا نکنه
  • بهتر هست بررسی کنیم، در نوع خدمت پزشکی ما ، اینفلوئنسر مورد نظر حداقل در ۶ ماهه گذشته از کلینیک مشابه استفاده نکرده باشه تا باز هم جنبه تبلیغ و بی اعتمادی رو برای مخاطبین خودش ایجاد نکنه
  • حتما ادبیات و متنی که اینفلوئنسر می خواد در مورد کلینیک به فالوورهای خودش بگه رو شما قبلا بررسی کنید.
  • حتما مخاطبین اینفلوئنسر مورد نظرتون رو بطور دقیق چک کنید که آیا اساسا بعد از معرفی خدمات کلینیک، این افراد می تونند مراجعه کننده ی کلینیک شما بشند. خیلی وقت ها پیش اومده که مخاطبین یک صفحه دارای مثلا سطح y هستند در حالیکه خدمات شما برای سطح x جامعه مورد استفاده است.
  1. تبلیغ در صفحات پر طرفدار : این روش مرسوم ترین و قدیمی ترین روش تبلیغ در شبکه های اجتماعی است که شما صفحات عمومی و غیر شخصی که دارای مخاطبین بالا و البته متناسب با جامعه هدف خودتون هست رو انتخاب می کنید و بصورت پُست یا استوری تبلیغ کلینیک رو در اینگونه صفحات قرار میدید.
  2. اسپانسری اینستاگرام : یکی از روش هایی که متاسفانه در ایران علی رغم ادعای مطرح شده قابل استفاده نیست، تبلیغ و یا پروموت خدمات کلینیک توسط خودِ اینستاگرام هست. در این روش اگر در ایران فعال بود ما می تونستیم بطور دقیق مشخص کنیم، ویدئوی تبلیغی دقیقا برای کدام بخش از جامعه هدف، با چه علاقه مندی هایی و چه رده سنی و حتی در چه منطقه جغرافیایی منتشر بشه.
همونطور که اشاره کردیم علی رغم ادعای برخی آژانس های تبلیغاتی ، ما در رایا در دو مورد این روش رو با توافق دو کلینیک زیبایی و دندانپزشکی استفاده کنیم و بازخورد مناسب و درستی نگرفتیم ، البته میزان مشاهده ویدئو در این روش بسیار بالا بود ولی مخاطب هدف کلینیک به نسبت کمتری در جمع مشاهده کنندگان قرار داشتند و فیلترهای مدنظر ما بدرستی اجرا نشد.

جمع بندی

دیگر مقالات و بلاگ ها

تبلیغات زیبایی ، پزشکی و دندانپزشکی

تبلیغات زیبایی ، پزشکی و دندانپزشکی

تبلیغات آفلاین در ابتدا بایستی اشاره کنیم که یک محدودیت واضح نسبت به تبلیغات آنلاین دارد و آن اینکه ما در تبلیغات آنلاین هر رفتاری که بر روی تبلیغ صورت می گیرد را می توانیم بطور دقیق و واضح رصد کنیم و دقیقا ببنیم چه تبلیغی، چه بازخوردی و دقیقا توسط کدام گروه از افراد ...

ادامۀ مطلب
تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی دغده‌ی دندانپزشکانی است که می‌خواهند با بازاریابی کلینیک دندانپزشکی و استفاده از روش‌های درست و به‌روز، بیشتر دیده شوند. تقریبا همه باور دارند که پیدا کردن دندانپزشکی کاربلد و ماهر، کار سختی است. از طرف مقابل، دندانپزشکان نیز باور دارند که جلب اعتماد به منظور مراجعه مشتریان، کاری بسیار سخت‌تری خواهد بود.

ادامۀ مطلب
جذب بیمار از طریق جستجو های بیماران در گوگل

جذب بیمار از طریق جستجو های بیماران در گوگل

سئو پزشکی و بودن در صفحه اول گوگل مهمترین اقدامی است که در بحث برندینگ و مارکتینگ آنلاین و جذب بیمار باید یک پزشک انجام دهد

ادامۀ مطلب