صفحه اصلی
Raya

بررسی جامع هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی

بررسی جامع هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی

بررسی جامع هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی

هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی و پوست و مو فقط به خرید مکان و دستگاه‌های مورد نیاز ختم نمی‌شود. برای درک بهتر هزینه‌های لازم و انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب باید با انواع هزینه‌ها برای راه ‌اندازی کلینیک و مطب آشنا شوید:

  • هزینه خرید ملک
  • هزینه طرح توجیهی
  • هزینه خرید وسایل پزشکی
  • هزینه تبلیغات
  • هزینه بازاریابی

راه‌ اندازی کلینیک زیبایی و پوست و مو یکی از راه‌های بهینه اما پر‌هزینه برای رسیدن به درآمد بالا در صنعت زیبایی و سلامت است. تاسیس کلینیک پوست و مو و زیبایی ایده‌ی هوشمندانه‌ای برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد در بازار پرتقاضای خدمات زیبایی است.

 قبل آغاز هر کاری، به علت هزینه‌بر بودن پروژه، بهتر است بیزینس پلن (طرح توجیهی) خود را بنوسید و برآورد کاملی از هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی داشته باشید.

هزینه خرید ملک

یافتن محل مناسب برای کلینیک زیبایی یکی از اساسی‌ترین تصمیم‌هایی است که هنگام برنامه‌ریزی برای مدیریت هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی باید بگیرید. به دنبال محلی باشید که شناخته شده است و به آسانی مشتریان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های یک محل خوب برای کلینیک زیبایی، توجه به میانگین سنی افرادی است که در اطراف کلینیک زندگی می‌کنند. هر چه این میانگین به سن مشتری هدف شما نزدیک‌تر باشد، جذب بیمار آسان‌تر می‌شود.

اندازه ملک مورد استفاده باید متناسب با خدماتی باشد که می‌خواهید در کلینیک ارائه دهید. هر یک از خدمات باید به صورت جداگانه اتاقی با دکوراسیون مناسب داشته باشد. این‌ پارامتر‌ها همگی به هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی اضافه می‌کنند.

با در نظر گرفتن این شرایط، هزینه خرید و یا اجاره محل کلینیک، بسته به محل ملک، میزان دسترسی به مراکز شهر، متراژ، سال ساخت و … متغییر است و باید انتخاب ملک بر اساس نیازها انجام شود.

هزینه طرح توجیهی

زمانی که تصمیم به راه اندازی کلینیک زیبایی می‌گیرید، برای داشتن دیدگاهی شفاف نسبت به آینده و تعیین هزینه تاسیس کلینیک زیبایی و پوست و مو، داشتن طرح توجیهی یا بیزینس پلن ضروری است.

طرح توجیهی می‌تواند در تعیین درآمد هدف و استراتژی‌های فروش کمک کند. علاوه بر این، هنگام درخواست دریافت وام، داشتن طرح توجیهی قوی، پروسه دریافت وام را برای شما ساده‌تر می‌کند. به همین دلیل باید طرح توجیهی بصورت کامل و با جزئیات تدوین شود.

طرح توجیهی برای این که اصولی باشد، باید توسط یک متخصص نوشته شده و یا پس از تکمیل، توسط یک متخصص بررسی شود. هزینه طرح توجیهی معمولاً به میزان سرمایه اولیه بستگی دارد اما به طور متوسط برای کلینیک زیبایی، بین 10 تا 30 میلیون تومان هزینه نیاز است.

هزینه خرید وسایل پزشکی

وسایل و تجهیزات پزشکی در کلینیک زیبایی نقش اساسی را ایفا می‌کنند؛ زیرا بدون این وسایل نمی‌توانید خدمات مورد نظر خود را به مشتری‌ها ارائه دهید.

طبق طرح توجیهی نگارش شده، دستگاه‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنید و توجه داشته باشید که لزوماً گران‌ترین دستگاه، بهترین دستگاه نیست!

قبل از انتخاب و خرید دستگاه‌ها، به خوبی مدل‌های مختلف را بررسی کنید.

در یک کلینیک زیبایی، باید دو دسته از دستگاه‌ها را در هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی در نظر بگیرید. این دستگاه‌ها در جدول زیر امده‌اند.

هزینه تبلیغات کلینیک زیبایی و پوست و مو

خرید یک ملک مناسب، داشتن یک طرح توجیهی بدون نقص و سفارش به‌روز ترین دستگاه‌ها، تا زمانی که مشتری‌ها از کلینیک خبر نداشته باشند، بی فایده است. بخش عظیمی از هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی باید برای تبلیغات پزشکی کنار گذاشته شود.

برای این که مشتریان به سمت کلینیک شما جذب شوند، باید پیام و هدفی متفاوت از رقبایتان داشته باشید. پس از تعیین بودجه، اولین قدم برای راه‌اندازی تبلیغات انلاین و آفلاین، بررسی رقبا و پاسخ به سوال زیر است:

  • کدام ویژگی کلینیک شما، شما را از دیگر رقبا متمایز می‌کند؟

پس از جواب به این سوال، باید تمام تلاش خود را کنید که این مزیت رقابتی در تبلیغات فیزیکی و مجازی، به خوبی خود را نشان دهد.

تبلیغات به دو دسته تبلیغات محیطی و مجازی تقسیم می‌شوند. تبلیغات مجازی شامل، سایت پزشکی، تبلیغات مربوط به موتورهای جستجو، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام می‌شوند.

تبلیغات محیطی شامل بنر، چاپ آگهی در مجله‌های زیبایی، تبلیغات دهان به دهان، پخش تراکت و پوستر در مکان‌های مرتبط می‌شوند. معمولاً هزینه تبلیغات فیزیکی از تبلیغات مجازی بیشتر بوده و بین 20 الی 500 میلیون تومان است.

به صورت کلی تبلیغ کلینیک زیبایی 3 مزیت اصلی دارد:

افزایش آگاهی از برند

اگر در زمینه تبلیغات محیطی و دیجیتال سرمایه گذاری کنید، نسبت به رقبای خود برتری پیدا می‌کنید.

دیدگاه مثبت نسبت به برند

وقتی مشتریان جدید از تجربه مشتری‌های قدیمی می‌شنوند، به استفاده بیشتر از خدمات کلینیک ترغیب می‌شوند.

افزایش فروش

تبلیغات در سطح شهر و فضای دیجیتال باعث می‌شوند برند شما در یادها بماند. شما با داشتن یک سایت پزشکی و پروفایل حرفه‌ای فضای مجازی باعث اعتماد و جذب مشتری‌ می‌شوید.

اگر به دنبال مشاوره جهت تاسیس و تبلیغات هدفمند و اصولی کلینیک زیبایی یا پوست و مو هستید؛ کارشناسان ما در کنار شما هستند.

هزینه بازاریابی کلینیک زیبایی و پوست و مو

در دنیای دیجیتالی امروز، استفاده از راه‌های تبلیغات فیزیکی مانند پخش تراکت تاثیر کمتری نسبت به بازاریابی دیجیتالی دارد. به طور میانگین هر ایرانی بیش از 1 ساعت از روز خود را در اینترنت و شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام و تگرام می‌گذراند.

استفاده از این فرصت برای معرفی برند خود می‌تواند شما را از دیگر رقبا متمایز کند. حضور فعال و موثر در فضای مجازی افراد بیشتری را به استفاده از خدمات کلینیک زیبایی شما ترغیب کند.

بازاریابی دیجیتال خود شامل چند بخش می‌شود که رایج‌ترین ان‌ها شامل موارد زیر است:

بازاریابی محتوا

بسیاری از افراد به دنبال اطلاعات زیبایی و پزشکی به صورت آنلاین هستند. برای این که افراد جامعه به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند، طراحی سایت پزشکی متناسب با خدمات شما، اولین قدم برای حل مشکلات آن‌هاست.

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو

سئو سایت پزشکی کاری می‌کند که در جستجویی کلمات کلیدی هدفمند مانند «کلینیک زیبایی» سایت شما به عنوان اولین نتیجه نمایان شود. کاربران اینترنت معمولاً اولین نتیجه را بهترین نتیجه می‌دانند!

سئو پزشکی به صورت ارگانیک و بدون پرداخت هزینه تبلیغات باعث افزایش رتبه‌بندی سایت کلینیک زیبایی شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو می‌شود.

در نتیجه یکی از بهینه‌ترین و بهترین روش‌ها برای دریافت هر چه بیشتر ترافیک ورودی برای سایت کلینیک زیبایی، سئو پزشکی است.

رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی در چند سال اخیر در زندگی افراد ارزش مضاعفی پیدا کرده‌اند. کاربران این شبکه‌ها اغلب با تصویر سر و کار دارند که خود راهی برای اثبات ارزش و کارآمدی خدمات کلینیک زیبایی شما است.

از رسانه‌های رایج در ایران مانند اینستاگرام و تلگرام برای به اشتراک گذاشتن نمونه کارهای خود و ارتباط مستقیم با مشتری استفاده کنید. اگر می‌خواهید به صورت جهانی هم شناخته بشوید، فعالیت در پلتفرم‌هایی چون لینکدین و فیسبوک هم می‌تواند مفید باشد.

برخی از راه های استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی:
  • استفاده از مطالب مرتبط

در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود از مطالب مرتبط استفاده کنید. برای این که اعتماد کاربر را جلب کنید، بهتر است مطالبی منتشر کنید که یک مشکل کاربر را برطرف کند و پاسخی برای سوالات احتمالی آنها باشد.

  • تبلیغ در پیج‌های مرتبط

یکی دیگر از راه‌های بازایابی دیجیتال، همکاری با اینفلوئنسرها و افرادی است که محصولات مرتبط به خدمات شما را می‌فروشند.

  • از نظرات دیگران به نفع خود استفاده کنید

مشتریان قبلی کلینیک را دعوت کنید تا نظرات خود را به صورت کامنت یا ویدیوی کوتاه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این کار باعث بیشتر دیده شدن برند و جلب اعتماد مشتری می شود.

بهترین مشاوره برای تعیین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی با تیم رایا

تعیین هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی به عوامل مختلفی چون بودجه، طرح توجیهی و میزان تبلیغات بستگی دارد. مشاوران تیم رایا از ابتدای مسیر تاسیس کلینیک زیبایی تا مراحل طراحی سایت پزشکی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی همراه شما خواهند بود و بهترین خدمات را به شما ارائه خواهند داد.

تیم ما به عنوان یکی از بهترین مراکز مشاوره راه ‌اندازی کلینیک زیبایی برای آماده‌سازی کلینیک شما در مراحل تحقیق، طراحی، توسعه، ارزیابی و راه‌اندازی در‌کنار شما است.

دیگر مقالات و بلاگ ها

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

جهان برتر یا دنیای متاورس، در اصل یک شبکه اجتماعی به شمار می‌رود که به کاربران خود اجازه می‌دهد با هم تعامل برقرار کنند. آنها می‌توانند در این دنیا به صورت آنلاین نقش آفرینی نموده و تجربه‌های بسیاری به دست آورند. از این رو باید دنیای مجازی برتر را دنیایی تصور کنیم که بازی‌های ویدئویی،...

ادامۀ مطلب
تبلیغات ویدئویی پزشکی

تبلیغات ویدئویی پزشکی

تبلیغات ویدئویی آنلاین فرآیند استفاده از محتوای ویدئویی برای تبلیغ یک کلینیک در وب‌سایت‌هایی است که اساسا وب سایت های ویدئویی هستند مانند آپارات، تماشا، نماشا و … و در دنیا وب سایت هایی نظیر یوتیوب ( اگر برای کلینیک بدنبال جذب بیمار خارجی هستیم فراموش نکنیم که یوتیوب از اهمیت فوق العاده برخوردار است

ادامۀ مطلب
جذب بیمار از طریق جستجو های بیماران در گوگل

جذب بیمار از طریق جستجو های بیماران در گوگل

سئو پزشکی و بودن در صفحه اول گوگل مهمترین اقدامی است که در بحث برندینگ و مارکتینگ آنلاین و جذب بیمار باید یک پزشک انجام دهد

ادامۀ مطلب