صفحه اصلی
Raya

سئو سایت پزشکی

سئو سایت پزشکی

سئو سایت پزشکی

امروزه وجود سایت های پزشکی و خدمات مرتبط با این حوزه در اینترنت حضور پر رنگ تری نسبت به گذشته دارند.

بسیاری از پزشکان از پتانسیل بالای وجود فضای مجازی آگاه شده اند و دست به طراحی سایت برای مطالب خود زده اند.

اما نکته قابل توجه این است که سئو سایت پزشکی از جمله اقداماتی می باشد که منجر به افزایش بازدید سایت پزشکی می شود و باعث بیشتر دیده شدن سایت های پزشکی می شود.

همچنین از مزایای “سئو سایت پزشکی” می توان به این مورد اشاره کرد که سبب بیشتر دیده شدن سایت می شود و در نهایت تعداد بیماران افزایش پیدا می کنند و در نتیجه می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

لیست کاملی از وبسایت های پزشکی و حوزه سلامت

توجه داشته باشید که منظور ما از سایت های پزشکی تنها شامل جراحان زیبایی نمی شود.

وبسایت هایی که در نظر ما می باشد مجموعه ای کامل از سایت های پزشکی و حوزه سلامت می باشد که به شرح ذیل می باشند:

  • سایت های دندان پزشکی
  • سایت های مراکز زیبایی و مراقبت از پوست
  • سایت های زنان و زایمان
  • سایت های مراکز کاشت مو
  • سایت های مراکز لیزر
  • سایت های مراکز طب سنتی
  • سایت های جراحی بینی و فک
  • سایت های مراکز ماساژ

همچنین  منظور از سایت های پزشکی، مراکز جراحی زیبایی نیز می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت جراحی بینی
  • سایت جراحی زیبایی
  • سایت لیزر مو های زائد
  • سایت کاشت ابرو
  • سایت پروتز لب و سایر نقاط بدن
  • سایت لمینت و ایمپلنت دندان
  • سایت ارتودنسی دندان

پزشکان با معرفی خود و خدماتشان در وبسایتشان می توانند افرادی که به دنبال متخصصین در آن حوزه در موتور های جست و جو هستند را به سمت خودشان جذب کنند.

اولین راه برای رسیدن به هدف دیده شدن مجموعه سئو داخلی و خارجی سایت پزشکی می باشد.

همچنین آمار ها ثابت کرده اند که 80 درصد کاربران اینترنت از طریق موتور های جست و جو، پزشک و یا مرکز زیبایی مرتبط با مشکل خود را پیدا می کنند.

همه ی این موارد گفته شده سبب شده است که بسیاری از پزشکان و متخصصان به سرمایه گذاری در حوزه ی مجازی داشته باشند و همین امر سبب شده است که رقابت شدیدی در بین وب سایت های خدمات پزشکی وجود داشته باشد.

همه ی این دلایل گفته شده سبب شده است که متخصصین بهینه سازی در سئو سایت پزشکی کاملا ضروری باشد.

در ادامه  قصد داریم نکات مهمی در زمینه سئو سایت پزشکی بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

  • برخی از شرکت های دارویی برای گرفتن رتبه برای نام محصولات تجهیزات پزشکی و دارای خود هزینه های گزافی در این زمینه می کنند.
  • بسیاری از پرشکان نیازمند کسب رتبه در جست و جو های محلی در رابطه با خدماتی که انجام می دهند هستند. برای مثال: می توان به “پیکرتراشی در تهران” اشاره کرد که این عبارت کلیدی برای یک سایتی که در زمینه پیکرتراشی در تهران فعالیت می کند بسیار موثر می باشد و این سایت به دنبال جذب مشتریان ساکن تهران می باشد.
  • سایت های تخصصی بسیار زیادی در حوزه پزشکی وجود دارد که به شکل کاملا حرفه ای در حال آموزش و معرفی خدمات خود می باشند. این سایت ها دارای اعتبار بسیار بالایی هستند و تعداد صفحات بسیار زیادی دارند. همچنین این سایت ها دارای تیم تولید محتوا بسیار قوی می باشند. پس باید بدانید که رقابت با چنین سایت هایی تقریبا ناممکن می باشد.
  • بدانید که گوگل در زمینه سلامت و پزشکی بسیار حساس می باشد و با توجه به اینکه محتوای سایت های پزشکی مستقیما با سلامت عمومی جامعه در ارتباط می باشد بسیار سخت گیرانه عمل می کند. تصور کنید که شما به عنوان یک کاربر به دنبال یک راه حل درمانی هستید و به یک سایت با محتوای نادرست برسید. این مسئله، بسیار مهم و حتی ترسناک می باشد، بنابراین گوگل در این زمینه بسیار محتاطانه برخورد می کند و همین موضوع یکی دیگر از عوامل مشکل و سخت بودن سئو سایت پزشکی است.

نکاتی در زمینه بازار خوب سایت های پزشکی:

این نکاتی که در ادامه قصد داریم به آن ها اشاره کنیم نشان دهنده وجود بازار خوب در حوزه سایت های پزشکی می باشد و سبب ترغیب شما عزیزان برای صرف هزینه در طراحی و سئو سایت پرشکی می کند:

  • باید بدانید که روزانه بیش از 5 میلیارد جستجو در اینترنت انجام می شود و این رقم هر سال در حال افزایش است. وقتی در مورد موضوعی سوال دارید، پاسخ آن را از کجا پیدا می کنید؟ به احتمال زیاد به دنبال پاسخ سوال خود در گوگل میگردید. پس باید بدانید که متقابلا اشخاص دیگر هم همین کار را می کنند.
  • 72 درصد از کاربران اینترنت گفته اند که در یک سال گذشته حداقل یک بار به دنبال اطلاعات پزشکی در اینترنت بوده اند. نزدیک به 3/4 کاربران اینترنت در محیط وب به جستجوی اطلاعات پزشکی، از قبیل راه درمان بیماری ها و یافتن پزشک مناسب برای خود یا دیگران بوده اند.
  • 80 درصد افراد، سوالات پزشکی خود را از اینترنت می پرسند. اما چرا؟ چون این کار بسیار آسان می باشد و در مدت زمان بسیار کوتاهی پاسخ خود را دریافت می کنند.  همچنین باید بدانید که اگر سایت شما دارای قابلیت پرسش و پاسخ باشد پتانسیل بیشتری برای جذب کاربران وجود دارد.
  •  75 درصد ترافیک سایت های پزشکی از موتورهای جستجو تامین می شود. این رقم نسبت به دیگر مشاغل بسیار بالا می باشد و نشان دهنده اهمیت سئو سایت پزشکی می باشد.
  • اطلاعات پزشکی و حوزه سلامت یکی از پر جست و جو ترین موضوعات در اینترنت می باشد. پس باید بدانید که با سئو سایت پزشکی خود و استفاده از کلمات کلیدی مناسب می توانید سهم بزرگی از این ترافیک را سهم سایت خود کنید. همچنین طبق آمار های بدست آمده 92 درصد جست و جو ها به صفحه اول منتهی می شود و تنها 5 درصد وارد صفحه دوم سایت می گردد.

آموزش سئو سایت پزشکی

زمانی که شخصی دچار بیماری خاصی می شود، فرد ترجیح می دهد که قبل از اینکه به دکتر مراجعه کند از یک دوست مشاوره دریافت کند.

اما اگر دوست متخصصی وجود نداشته باشد چه کار می کنند؟ پاسخ این سوال بسیار راحت می باشد. فرد می تواند به اینترنت مراجعه کند و راه حل مشکل خود را از طریق اینترنت پیدا کند.

پس باید بدانید در صورتی که دارای وبسایت نبوده و یا در صفحه اول گوگل نباشید بیماران بسیاری را از دست خواهید داد.

گرفتن رتبه بالا از گوگل در جست و جوی کلمات کلیدی کار یک شب و یک روز نمی باشد و نیازمند برنامه ریزی دقیق، زمان، انرژی و استراتژی درست می باشد.

در ادامه مقاله قصد داریم مرحله به مرحله یک استراتژی کلی سئو یک سایت پزشکی را بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت یک وبسایت در زمینه حوزه پزشکی خود

طراحی  یک سایت اولین قدم برای کسب مشتری های آنلاین می باشد.

انتخاب نام دامنه

توجه داشته باشید که این وبسایتی که قصد دارید بسازید باید حتما دارای یک دامنه متناسب با خدمات شما باشد، پس حتما قبل از اقدام به خرید دامنه تحقیق کنید که چه نامی مناسب شما می باشد.

نام انتخابی دامنه شما می تواند نام خود شما و یا خدماتی که ارائه می دهید باشد.

نکته ای که خیلی حائز اهمیت است این است که وب سایت شما حتما باید برای موبایل ها بهینه شده باشد زیرا 40 درصد افراد ترجیح می دهند از طریق موبایل نوبت ویزیت خود را از سایت دکتر مورد نظرشان ثبت کنند.

انتخاب کلمات کلیدی

همانطور که می دانید کلمات کلیدی در سئو یک سایت بسیار اهمیت دارد، پس باید حتما کلمات کلیدی سایت خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

می توانید برای شروع از نام خدماتی که ارائه می دهید در کنار نام شهرتان استفاده نمایید تا بیماران محلی خود را از دست ندهید ( مانند: تزریق فیلر در تهران ) انتخاب نام محل مناسب یکی از پارامتر های مهم در سئو سایت پرشکی می باشد.

برای شروع و انتخاب کلماتی کلیدی مناسب می توانید از ابزار Google Keyword Planner استفاده نمایید.

تولید محتوای مناسب

حتما باید برای سایت پزشکی خود درباره خدماتی که ارائه می دهید مطالب بسیار مناسبی بنویسید زیرا این مورد در سئو سایت پزشکی بسیار حائز اهمیت می باشد.

توجه داشته باشید که سایت بدون محتوا هیچ شانسی در افزایش رتبه و سئو ندارد.

تهیه ویدئو

ویدئو ها یکی از مهم ترین بخش ها برای برندسازی پزشک محسوب می شوند. پس حتما در محتوای خود از ویدئوها استفاده نمایید تا مطالب خود را به اوج جذابیت برسانید.

توجه داشته باشید که برای این کار نیازی به صرف هزینه های خیلی زیاد و گزاف نمی باید و تنها یک دوربین کفایت می کند.

در ویدیو هایی که قصد داریم ضبط کنید حتما درباره خدماتی که اراده می دهید و اطلاعات بیماری ها و … که احساس می کنید نیاز می باید که آن ها را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید را بیان کنید تا شانس بیشتری برای بیشتر دیده شدن داشته باشید.

برای این کار می توانید از آپارات یا یوتیوب استفاده نمایید.

 شایان ذکر می باشد که یوتیوب بزرگترین موتور جستجوی دنیا بعد از گوگل است و با بهینه کردن ویدئو شانس بیشتری در کسب رتبه بالاتر در یوتیوب خواهید داشت.

انجمن های گفتگوی پزشکی

لیستی از انجمن های گفتگوی پزشکی تهیه کنید و با مراجعه به آنها در بحث های مرتبط با فعالیت خود شرکت کنید.

انجمن های گفتگو یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن لینک سایت خود می باشد.

می توانید در این انجمن ها در ابتدا به سوالات کاربران پاسخ دهید و سپس لینک سایت خود را قرار دهید.

نکته قابل توجه این است که در ساخت بک لینک افراط نکنید و بیشتر سعی کنید به سوالات کاربران به طور دقیق پاسخ دهید.

مطمئن باشید که آن ها به صورت طبیعی به شما مراجعه خواهند کرد.

دایرکتوری های پزشکی

بهترین دایرکتوری های پزشکی را بیابید و حتی با صرف هزینه سایت خود را در لیست آنها و در مجموعه مرتبط ثبت کنید.

همچنین می توانید در دایرکتوری های رایگان نیز سایت خود را ثبت کرده و هر بار عنوان و توضیحات سایت را کمی تغییر دهید.

اپلیکیشن های موبایل

در ابتدا باید برنامه های موبایل پرطرفدار در حوزه سلامت و پزشکی را پیدا کتید و از توسعه دهندگان آن ها بخواهید که لینک سایت شما را در درون برنامه خود قرار دهند.

این نوع برنامه ها دارای کاربران بسیار زیادی می باشند و می توانید از این طریق ترافیک بسیار بالایی را دریافت کنید.

همچنین می توانید با صرف مقداری هزینه برنامه ی موبایل خود را طراحی نمایید و مطالب خود را در درون آن قرار دهید.

لازم به ذکر می باشد که از طریق این برنامه نیز می توانید به کاربران خود امکان گرفتن نوبت آنلاین  بدهید.

سئو محلی برای دکترها

تمرکز کردن بر روی مشتری های محلی و در اطراف شما یک نکته بسبار مهم در سئو سایت پزشکی می باشد.

 با ثبت سایت پزشکی خود در دایرکتوری های محلی و در وبسیات های محلی می توانید از سئو محلی برای سایت خود برخوردار شوید.

همچنین می توانید در این وب سایت ها پستی به عنوان کاربرد مهمان منتشر کنید و لینکی از وب سایت خود در انتهای پست قرار دهید تا خوانندگان بتوانند از وب سایت شما نیز دیدن کنند.

نوبت گیری آنلاین

تحقیقات جهانی نشان می دهد که در سال گذشته حدود 17 درصد نوبت گیری از پزشکان به صورت آنلاین بوده است.

پس باید بدانید که افراد برای نوبت گیری آنلاین بسیار علاقمند می باشد. پس اگر دارای یک سایت پزشکی هستید اما ایت شما نوبت گیری آنلاین ندارد همین حالا اقدام به ساخت آن نمایید.

تولید محتوای پزشکی

سعی کنید برای کاربران خود محتوا تولید کنید، نه برای موتورهای جستجو. برای سئو سایت پزشکی نیاز به کاربران تمرکز می باشد.

می توانید برای تولید محتوای پزشکی نکته های پزشکی و جلوگیری از بیماری ها را در سایت خود به انتشار بگذارید.

همچنین می توانید مطالب بلند بنویسید و آن را در بخش وبلاگ سایت منتشر کنید زیرا مطالب بلند شانس بیشتری برای گرفتن رتبه های بالاتر هستند.

استفاده از شبکه های اجتماعی

مطالب سایت خود را در شبکه های اجتماعی خود نظیر: اینستاگرام به اشتراک بگذارید با افراد بیشتری مطالب سایت شما را مطالعه کنند.

همچنین می توانید تجربه های خود را از موارد مختلفی که با بیماران داشتید منتشر کنید.

درج سایت در Google Maps

می توانید یک اکانت رایگان در گوگل درست کنید و آدرس مکان خود را در Google Maps درج کنید.

نام سایت و سایر اطلاعات خواسته شده را نیز درج کرده تا از طریق گوگل مپ نیز کاربران بتوانند شما را بیابند. توجه داشته باشید که این مسئله تاثیر بسیار زیادی در سئو محلی دارد.

ایجاد صفحه سوالات پر تکرار در سایت

حتما در وبسایت خود یک صفحه ایجاد کنید تا کاربران در این صفحه از سایت بتوانند سوالات خود را بپرسند و شما در همان صفحه اقدام به پاسخ سوالات کاربران نمایید.

به این وسیله بسیاری از کاربران جواب سوال های خود را می توانند از این صفحه بیابند.

جمع بندی

دیگر مقالات و بلاگ ها

سئو سایت پزشکی

سئو سایت پزشکی

پزشکان با معرفی خود و خدماتشان در وبسایتشان می توانند با سئو سایت پزشکی خودشان، افرادی که به دنبال متخصصین در آن حوزه در موتور های جست و جو و هستند را به سمت خودشان جذب کنند.

ادامۀ مطلب
تبلیغات زیبایی ، پزشکی و دندانپزشکی

تبلیغات زیبایی ، پزشکی و دندانپزشکی

تبلیغات آفلاین در ابتدا بایستی اشاره کنیم که یک محدودیت واضح نسبت به تبلیغات آنلاین دارد و آن اینکه ما در تبلیغات آنلاین هر رفتاری که بر روی تبلیغ صورت می گیرد را می توانیم بطور دقیق و واضح رصد کنیم و دقیقا ببنیم چه تبلیغی، چه بازخوردی و دقیقا توسط کدام گروه از افراد ...

ادامۀ مطلب
دیجیتال مارکتینگ پزشکی

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

دیجیتال مارکتینگ پزشکی  چیست؟ جالب است وقتی صحبت از بازاریابی می‌شود، ناخودآگاه ذهن افراد به سمت فروش یک محصول با شگردی غیر اخلاقی سوق پیدا می‌کند! در حالی که بازاریابی یا مارکتینگ (از جمله مدیکال مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ پزشکی) یک دانش آکادمیک است. علم بازاریابی درمان برای برقراری ارتباط با بیماران و در نهایت...

ادامۀ مطلب