برای طراحی سایت پزشکی در جهت افزایش بیماران مطب، یک سری نکات وجود دارد که به سایت پزشکی شما کمک میکند تا به خوبی دیده شود و در صدر چارت قرار بگیرد. سئو سایت پزشکی در حوزههای مختلف این حرفه متفاوت است و باید مطابق با موارد و کلمات کلیدی خاصی اجرا شود.
به همین دلیل موتورهای جستجو میتوانند مطالب را رتبه بندی کنند و با توجه به کلمات کلیدی، در یک رده قرار دهند. لازم به ذکر است که رتبه بندی سایتهای پزشکی توسط موتورهای جستجو، به وسیله عملکردهای خاصی انجام میشود و محاسبات متفاوتی دارد. به همین سبب سایتهای پزشکی در حوزه عملکرد مشابه، با وجود داشتن کلمات کلیدی یکسان، به لحاظ رتبه بندی در موتورهای جستجو متفاوت هستند.
یک سری محدودیتها در مورد موتورهای جستجو برای رتبه بندی وجود دارد. این محدودیتها در مورد بایدها و نبایدها است که باید رعایت شوند تا سئو سایت پزشکی در رتبههای بالاتری قرار بگیرد؛ چرا که رعایت نکردن این اصول، عواقب جدی را در پی خواهد داشت.
افرادی که در زمینه سئو سایت پزشکی تازه کار هستند و با بسیاری از اصول و عواقب آشنایی ندارند، میتوانند از مدیریت سئو پزشکی آغاز کنند.
حال سوالهایی به وجود میآید که پاسخ به آنها، میتواند شما را با دلایل اهمیت سئو سایت پزشکی و افزایش بیماران مطب آشنا کند.
سئو سایت پزشکی چیست؟
شاید در برخورد اول واژه سئو کمی ترسناک به نظر برسد؛ اما این کلمه در معنای بهینه سازی، چندان سخت و غیرقابل فهم نیست. در واقع سئو به فرایندی نسبت داده میشود که سبب میشود تا سایت شما در موتور جستجو گوگل، به سادگی قابل یافتن باشد. به همین علت برخی از سایتها دسترسی راحتی دارند. علت این اتفاق عملکردی است که گوگل در رابطه با جستجوها نشان میدهد.
سئو سایت پزشکی چیست؟
این عملکرد به گونهای است که ارتباط بین سایت و جستجو را دریافت میکند. به همین دلیل وقتی یک جستجوی خاص انجام میدهید، به سایتهایی با اطلاعات مربوط به آن جستجو میرسید. در مورد سایتهای پزشکی نیز همین روند در جریان است و تفاوتی وجود ندارد؛ یعنی واژه یا جمله سرچ شده، در بین مطالب سایت پزشکی وجود دارد و این اتفاق باعث معرفی شدن سایت در رتبههای مختلف میشود.
منظور از رتبههای مختلف در موتور جستجو، همان سایتهایی است که در هنگام سرچ با تفاوت ظاهر میشوند. هر سایتی که رتبه بالاتری داشته باشد، به مراتب صدر نشین موتور جستجو خواهد بود. به علاوه این سایتها به لحاظ نگارشی، مطلب، منابع و موارد این چنینی جزء دقیقترینها هستند که مورد اعتماد افراد واقع میشوند. سایتهای پزشکی هم در رتبههای مختلفی در موتور جستجو ظاهر میشوند و عملکرد متفاوتی دارند.
اما سوال اینجاست که چرا متخصصان در زمینه پزشکی، نیاز به داشتن اطلاعات و آگاهی در مورد سئو سایت دارند؟
این سوال برای بسیاری جای تعجب دارد و خیلی از افراد هستند که نسبت به مسئله کاربرد سئو سایت پزشکی و افزایش بیماران مطب، گیج و سردرگم میشوند. برای همین در اینجا میخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم. سایتها بیشترین کاربردی که به لحاظ اقتصادی دارند، برای فروش و تبلیغات است. در مورد متخصصان پزشکی نیز به همین صورت است. در واقع این متخصصان که در مطبهایی فعالیت میکنند، نیاز به بیمارانی دارند که چرخه اقتصادی را برای آنها بچرخاند.
از این رو از سئو سایت پزشکی برای افزایش بیماران مطب استفاده میشود. سئو سایت پزشکی کاربردهای گستردهای در این حیطه دارد، اما نکته مهم در مورد زاویه اقتصادی این جریان، همین تبلیغات است. به همین سبب سئو سایت پزشکی نقش گستردهای را در معرفی یک مطب یا متخصص پزشکی ایفا میکند. این ترافیکهایی که توسط بیماران در وب سایتها رخ میدهد، نقطه عطف این جریان است.
10 نکته برای سئوی سایت پزشکی
در عرصه بازاریابی دیجیتال، سئو حرف اول را میزند و از همین جهت میتواند کمک بزرگی در موفقیت در حوزه آنلاین و سایتی ارائه دهد. حال برای اینکه بهتر این مسئله را درک کنید، در ادامه میخواهیم به 10 نکته برای سئوی مراقبتهای بهداشتی و پزشکی اشاره کنیم که هر کدام به شکل خاصی روی پیشرفت سایت پزشکی شما تاثیر میگذارد.
توجه به عبارات جستجویی که بیماران برای یافتن متخصصان پزشکی استفاده میکنند
منظور از عبارات جستجویی توسط بیماران، همان کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی به آشناترین سرچها گفته میشود که در حوزههای مختلف متفاوت است. در مورد سایتهای پزشکی هم کلمات کلیدی، از سایتی به سایت دیگر متفاوت است. علت این مسئله تخصصهای گوناگون پزشکان است. کلمات کلیدی، عضو اصلی برای سئو سایت پزشکی هستند.
با توجه به این مسئله، تمرکز باید روی کلمات و عبارات انتخابی بیماران جهت جستجو در اینترنت باشد. سئو سایت پزشکی و یا هر سایت دیگری، از قانون توجه به کلمات کلیدی پیروی میکند. همچنین موتورهای جستجو از همین کلمات کلیدی برای ارتباط بخشی سایتها و عبارات سرچ شده استفاده میکنند. بنابراین یافتن کلمات کلیدی مناسب و پرکاربرد، خود یکی از اولین گامها در راستای سئو سایت پزشکی است.
تلاش برای کسب رتبه بندی بالا در EAT
در مورد EAT لازم به ذکر است که این واژه که مخفف عبارات Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است، سیستمی در موتورهای جستجو است که بر رتبه بندی تاثیر میگذارد. در حقیقت عملکردی که سیستم EAT در موتورهای جستجو دارد، این است که بهترین و کاملترین منابع را در اختیار افراد قرار دهد. با توجه به همین مسئله، چنین میتوان برداشت کرد که اگر به دنبال این هستید که سایتتان در صدر موتورهای جستجو قرار بگیرد، باید ارزش واقعی مطالب خود را به رخ بکشید.
به گونهای که مطالب به صورتی کامل و بینقص باشند تا پاسخ سوالات زیادی را به شکلی مفید ارائه دهند. در نتیجه باید برای ارائه مقالاتی در سایت پزشکی، به دنبال افراد آگاه و متخصص باشید تا بار علمی تکمیلی را در مقاله خود بگنجانید. مسئله به روز بودن و قابل فهم بودن هم در حیطه علایق سیستم EAT قرار میگیرند.
رعایت محدودیتها در سایت پزشکی
یک سری از موارد به سبب غیرقانونی بودن، ممنوع هستند و استفاده از آنها پیگرد قانونی را به همراه خواهد داشت. در قانون AKS، یک سری ممنوعیتهای کیفری و مدنی تعریف میشود. در چنین قانونهایی، ممنوعیتهایی در باب تداخل پزشکی با واحدهای تجاری است. در حقیقت این تداخل و ارتباط به لحاظ مالی تعریف میشود و پزشکانی که از این حرفه در راستای اعمال تجاری و معاملاتی با هزینههای نجومی استفاده میکنند، نمیتوانند در واحدهای تعیین شده، به ارائه خدمات بهداشتی بپردازند.
برای همین در مطلب سئو سایت خود، به هیچ عنوان نباید اشارههای غیر اخلاقی کنید. این اشارهها لزوما به صورت خواسته صورت نمیگیرند و گاها به شکل سهوی در متن به کار میروند. بنابراین تنها تلاش کنید که محدودیتهایی که در این صنعت وجود دارد را نقض نکنید تا درگیر مشکلات مرتبط با این مسئله نشوید. در این راستا حتی میتوانید از مطالب سایتهای مشابه، جهت دستیابی به محتوای ایمن، کمک بگیرید.
توجه به طراحی سایت
در اصول سئو سایت پزشکی یا هر سایت دیگری طراحی درست و روان، تاثیر به سزایی در جذب کاربران فضای مجازی دارد. طراحی ضعیفی که ساختار نادرستی دارد و گیجکننده است، نمیتواند روی نظر افراد در باب استفاده از مطالب سایت تاثیر مثبتی بگذارد! در نتیجه باید از طراحان متخصص در زمینه وب سایت کمک بگیرید تا حرکت چشم را برای کاربران شما راحت کنند.
مسئله دیگر این است که باید میزان کاوش کاربران در سایت افزایش یابد. این اتفاق نشان دهنده میزان کامل بودن مطالب ارائه شده در سایت شماست که افراد را برای مدت بیشتری درگیر خود کرده است. در مورد سئو سایت پزشکی، به سبب اطلاعاتی که در آن وجود دارد، افراد باید بتوانند تعامل خوبی با مطالب برقرار کنند. این مسئله، جدای از موفقیت شما در بحث سئو سایت پزشکی، باعث آگاه سازی افراد و نشر گسترده آن مطالب میشود که به همان اندازه سئو سایت پزشکی، اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.
پایبندی به قوانین Google YMYL
موتور جستجو گوگل، به عنوان یکی از مطرحترینها، استانداردهایی را برای مواردی چون سئو سایت پزشکی دارد که توجه به این استانداردها در کنار هم، نتیجهای در قالب اخلاقی به همراه دارند. در خصوص مطالب سایت پزشکی، مسئله اخلاق به مراتب پررنگتر میشود؛ به همین سبب صفحات مربوط به سایت پزشکی، در حیطه صفحات Google YMYL قرار میگیرند. واژه YMYL مخفف Your Money or Your Life است که اخلاق را سرلوحه سایتهای مختلف، علیالخصوص سایتهای پزشکی قرار میدهد.
گوگل YMYL به صفحاتی که در دسته سلامت، شادی و ثبات مالی کاربران در آینده تأثیر میگذارند، دسته بندی میشود، که سایت پزشکی هم در این میان قرار میگیرد. به همین دلیل موتور جستجوی گوگل منابع اخلاقی و باکیفیتی را در اختیار افراد میگذارد تا مشکلات پزشکی به وجود نیاید. برای رعایت سئو YMYL، باید بکوشید تا محتوایی با بار علمی زیادی را در کیفیتهای بالا ارائه دهید که برای افراد جذاب باشد.
بازاریابی محتوایی برای سایت پزشکی
بازاریابی تنها در رابطه با فروش محصول نیست! بلکه حیطه گستردهای را در بر میگیرد که سبب ثبات و تداوم پیگیری افراد در سایت پزشکی شما میشود. در بازاریابی محتوا، شما باید برنامه منظمی را در ارائه مطالب و مقالات دنبال کنید تا به این وسیله بتوانید افراد را جذب کنید. سئو سایت پزشکی به اصل پایداری به شدت اصرار میورزد.
هنگامی که کلمات کلیدی افراد را با مطالب و سایت شما آشنا میکنند، تداوم عمل آنها را در سایت شما نگه میدارد. بنابراین باید ارزش علمی مقالات خود را بالا ببرید تا این تداوم در جهت مثبت عمل کند. میتوانید از وبلاگها و پستها نیز در قالب مطالب سایت پزشکی استفاده کنید و جذابیت ماجرا را بیشتر سازید تا ترافیک ایجاد کنید. این ترافیکها خود باعث عملکرد درست سئو سایت پزشکی شما هستند.
برای رسیدن به این نتیجه، میتوانید از برنامه درست برای بارگذاری مطالب کمک بگیرید تا در تایمهای مشخص و تعیین شدهای، مقالات جدید را ارائه دهید.
استفاده از URLهای کوتاه و منطقی
در واقع عبارت URL مخفف Uniform Resource Locator است که به لینک ارتباطی با شبکه اینترنت نسبت داده میشود. در تعریف دقیقتر، میتوان چنین بیان کرد که URL یک آدرس مشخص برای صفحه وب سایت یا فایل در اینترنت است. با توجه به همین مسئله، هر چه از URL کوتاهتر و متناسب با موضوع سایت پزشکی استفاده شود، به همان میزان ماندگارتر خواهد بود. در واقع استفاده از این آدرسهای کوتاه، نشان دهنده رفتار حرفهای در جهت احترام به زمان کاربران است که خود برای سئو سایت پزشکی یک پوئن مثبت به حساب میآید.
سئو سایت پزشکی و افزایش بیماران
استفاده از تصاویر کارکنان، پرسنل، خدمات و تجهیزات خود
از آنجایی که بیشترین کاربرد سایت پزشکی برای آشنایی با محیط مطب و نحوه عملکرد آن است، استفاده از تصاویری در این قالب، سبب میشود تا افراد بتوانند راحتتر به پاسخ سوالات خود برسند و در این جهت اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. هدف سایت برقراری ارتباط با کاربران است؛ با توجه به همین موضوع، استفاده از محتوای بصری، در جهت ارائه اطلاعات مفید کمک شایانی میکند.
این تصاویر، محتوای خشک متنی را به محتوای بصری تبدیل میکنند و سبب جلب اعتماد کاربران میشود. حتی ترفندهایی در استفاده از عکس وجود دارد که سئو سایت پزشکی شما را بهینهتر میکند. این ترفند شامل استفاده از کلمه کلیدی در فایل تصویری است. در نتیجه با یک تیر چند نشان را هدف میگیرید.
شناسایی روشهای سئو سالم
برای اینکه یک سئو سالم را در سایت خود اجرا کنید، باید موارد و فاکتورهایی را در نظر بگیرید.
از جمله این موارد میتوان به اجازه کپی برای کاربران اشاره کرد. در واقع اعتماد تنها از سوی کاربران نیست؛ بلکه صاحبان سایتهای پزشکی هم باید به کاربران اعتماد کنند.
مسئله مهم دیگری که در اجرای سئو سالم مطرح است، این است که هرگز نباید کاربران خود را فریب دهید و آنها را وادار به انجام کاری کنید.
این موارد از نظر عقلی و اخلاقی قابل تشخیص هستند و فلسفه سختی در فهمیدن آنها وجود ندارد.
تکمیل صفحه Google My Business
تکمیل صفحه Google My Business یکی از راههای ساده برای ارتقا سئو سایت است که نیاز به ایجاد تغییرات در سایت را از بین میبرد. در واقع تکمیل صفحه کسب و کار من در گوگل، باعث ایجاد تحولات بزرگی در روند عملکردی سایت شما میشود و آن را از قالب یک سایت معمولی خارج میکند. در نتیجه میتوانید سئو سایت پزشکی خود را بهبود ببخشید.
با توجه به تمامی این موارد، میتوانید عامل ارتقا سئو سایت پزشکی و افزایش بیماران مطب خود باشید.