صفحه اصلی
Raya

تاثیر سئوی سایت پزشکی در جذب بیمار و برندینگ پزشکی

تاثیر سئوی سایت پزشکی در جذب بیمار و برندینگ پزشکی

تاثیر سئوی سایت پزشکی در جذب بیمار و برندینگ پزشکی

امروزه سئوی سایت پزشکی ابزاری است در جهت برندسازی پزشکی و جذب بیمار بیشتر، سؤال این است که چگونه؟! در گذشته افراد جامعه جهت مراجعه به یک پزشک یا پیدا کردن یک پزشک برای درمان بیماری های خود از نزدیکان خود پرس و سؤال می کردند ولی کم کم با پیشرفت دیجیتال و نفوذ اینترنت و شبکه های مجازی، نوع نگاه افراد جامعه به انتخاب پزشک در حوزه تخصص خاص تغییر کرده است.

بیش از 70% از افراد جامعه جهت یافتن پزشک مورد نظر خود و مشاهده ی نمونه های درمانی و نظرات مراجعین قبلی، به سایت های پزشکی یا سایت خود پزشک مراجعه می کنند.

البته اولین گام برای دریافت پزشک برتر، جستجو در گوگل است. به عنوان مثال فردی در شهر تهران به دنبال دندانپزشک متخصص کودکان جهت درمان دندان کودک خود می‌گردد.

اولین چیزی که به ذهن فرد می‌رسد جستجوی کلمه کلیدی « بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در تهران و یا دندانپزشک کودکان در تهران» در موتور جستجو گوگل است. نتایجی که در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود بیش از 90% مورد نظر فرد جستجو کننده قرار می‌گیرد، این فرد پس از بررسی اجمالی سایت دندانپزشک کودکان ،مبادرت به تماس با مطب و اخذ نوبت درمان می‌کند.

نکته مهم اینجاست که نوع سرچ پزشکان در گوگل بر اساس نوع متخصص + شهر مورد نظر است. این انتخاب شهر می‌تواند نتایج دقیق‌تر و مورد اعتمادتری را به مخاطب نمایش دهد.
حالا مسئله این است که دندانپزشک هدف چگونه در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر شود؟ فرآیندی که باعث حضور وب سایت پزشک در صفحه اول گوگل می‌شود را سئو با بهینه‌سازی کلمات کلیدی در یک حوزه خاص می‌گویند.
این فرآیند یک استراتژی طولانی مدت و مستمر است و بسته به نوع رقابت و حضور رقبا در صفحه اول گوگل، شرایط رقابت متفاوت است.
بررسی‌های ما در تیم سئوی رایا نشان می‌دهد، میزان جذب بیمار از طریق جستجوی گوگل بسیار زیاد است تا جایی که می‌توان گفت بیش از 60% بیماران یک مرکز با زیرساخت قدرتمند سئو و جایگاه اول سرچ گوگل از طریق سرچ اینترنتی می‌باشد.
اگر شما هم در یک حوزه خاص پزشکی تخصص دارید، بهترین پیشنهاد در جهت جذب بیماران بیشتر داشتن یک وب سایت قوی و سئوی سایت پزشکی است.
شما می‌توانید با انتخاب صحیح کلمات کلیدی و همکاری با یک تیم سئوی پزشکی در مرور زمان نتایج بی نظیری را در برندسازی و جذب بیماران بیشتر تجربه کنید.
در مثالی دیگر به بررسی یک تخصص دیگر می پردازیم.

تصور کنید شما جهت لاغر شدن در شهر تهران به فکر مراجعه به یک مرکز لاغری یا متخصص لاغری در تهران می‌افتید و هیچ اطلاعی در خصوص نام پزشک، محل مطب و موارد دیگر ندارید.

برای یافتن یک پزشک خوب لاغری در شهر تهران، اولین راه برای شما جستجو در گوگل است بنابراین در موبایل یا کامپیوتر شخصی خود کلمات زیر را سرچ می‌کنید:

  • لاغری در تهران
  • متخصص لاغری در تهران
  • لاغری موضعی در تهران
  • بهترین مرکز لاغری در تهران

با مشاهده و مطالعه نتایج کلمات جستجو شده در گوگل اطلاعات مناسبی را در صفحه اول بدست می‌آورید. هرچه میزان حضور یک برند پزشکی در این حوزه در صفحه اول در قالب لینک‌های مختلف بیشتر باشد میزان شانس پزشک در انتخاب توسط بیمار بیشتر خواهد بود. این میزان حضور به تخصص و تفکر تیم سئو بستگی دارد.

در کل حضور در صفحه اول نتایج گوگل می تواند شما را به لیدر بازار تبدیل نماید و این همان جذب بیمار بیشتر و برندشدن در حوزه تخصص است. اگر شما هم در حوزه سئوی سایت پزشکی خود نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با ما در رایا تماس بگیرید.

دیگر مقالات و بلاگ ها

تبلیغات پزشکی در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات پزشکی در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغ در شبکه اجتماعی پزشکان  امروزه یکی از ابزارهایی است که بسیار توسط کلینیک ها و پزشکان مورد استفاده قرار میگیرد و خوشبختانه یا متاسفانه تنها شبکه اجتماعی فعال در ایران، اینستاگرام هست. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به سرعت رو به افزایش است، اما هنوز هم نسبتاً نوپا است.

ادامۀ مطلب
تبلیغات ویدئویی پزشکی

تبلیغات ویدئویی پزشکی

تبلیغات ویدئویی آنلاین فرآیند استفاده از محتوای ویدئویی برای تبلیغ یک کلینیک در وب‌سایت‌هایی است که اساسا وب سایت های ویدئویی هستند مانند آپارات، تماشا، نماشا و … و در دنیا وب سایت هایی نظیر یوتیوب ( اگر برای کلینیک بدنبال جذب بیمار خارجی هستیم فراموش نکنیم که یوتیوب از اهمیت فوق العاده برخوردار است

ادامۀ مطلب
تبلیغات مطب پزشکان

تبلیغات مطب پزشکان

تبلیغات مطب پزشکان بخش مهمی از چرخه معرفی و جذب مراجعه کننده و بیمار را در کلینیک های پزشکی مطب پزشکان ایفا می کند، در این مقاله قصد داریم با بررسی :

ادامۀ مطلب