تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی دغده‌ی دندانپزشکانی است که می‌خواهند با بازاریابی کلینیک دندانپزشکی و استفاده از روش‌های درست و به‌روز، بیشتر دیده شوند. تقریبا همه باور دارند که پیدا کردن دندانپزشکی کاربلد و ماهر، کار سختی است. از طرف مقابل، دندانپزشکان نیز باور دارند که جلب اعتماد به منظور مراجعه مشتریان، کاری بسیار سخت‌تری خواهد بود.
با پیشرفت تکنولوژی، راه‌های بیشتری به نسبت سال‌های گذشته به منظور یافتن مخاطبان مرکز دندانپزشکی ایجاد شده است. با افزایش بیش از پیش استفاده همه افراد جامعه از اینترنت و فضای مجازی، بستری مناسب برای تبلیغات و به طور خاص تبلیغات دندانپزشکی فراهم شده است. در ادامه به بررسی ۲۲ مورد از راه‌های جذب مشتری برای کلینیک‌ها یا مراکز دندانپزشکی خواهیم پرداخت.

شناسایی مشتریان با استفاده از موقعیت جغرافیایی در تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

پس از راه اندازی کلینیک دندانپزشکی ، گام اساسی در تبلیغات و بازاریابی کلینیک دندانپزشکی و یا به طور کلی بازاریابی خدمات درمانی این است که جامعه هدف را بشناسیم. سپس متناسب با شناخت ایجاد شده، نسبت به فراهم کردن بستر تبلیغات اقدام نماییم. در واقع باید بدانیم مشتریان دندانپزشکی چه افرادی هستند و در کجا ساکن هستند.
در خدمت دندانپزشکی معمولا مشتریان با کلینیک فاصله‌ای کم‌تر از ۵۰ کیلومتر دارند و در حالات خاص و برخی لوکیشین‌ها این فاصله به کمتر از ۵ یا ۱۰ کیلومتر نیز خواهد رسید. به عنوان نمونه مشتریان خدمات زیبایی یک مرکز دندانپزشکی واقع در سعادت‌آباد تهران، معمولا نمی‌توانند از استان‌های دیگر باشند. با این وجود اگر خدمت متمایزی ارائه شود، می‌توان جذب بیمرا را از دیگر استان‌ها نیز شاهد بود.
در این میان استفاده از برخی ابزارهای تبلیغاتی تحت وب یا اپلیکیشن، مانند تبلیغات همسان، می‌تواند در جذب بیمار دندانپزشکی از شهرهای مختلف برای شما کارگشا باشد. چرا که می‌توان شهر یا استان نمایش تبلیغات را از قبل مشخص کرد.
همچنین با بهره‌گیری از فضای اجتماعی و اتصال اپلیکیشن‌ها به سرویس‌های مسیریابی (همچون گوگل‌مپ، ویز، بلد و …) به‌راحتی امکان افزودن نشانی کلینیک میسر می‌گردد و مشتریان نیز راحت‌تر امکان مسیریابی را خواهند داشت.

کال تو اکشن (Call to Action) برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

در این نوع تبلیغات برای بازاریابی کلینیک دندانپزشکی، اصلی‌ترین هدف این است که با ترفندهای مختلف مشتریان را برای ارتباط با کلینیک دندانپزشکی ترقیب کنیم تا با گذاشتن شماره تلفن، تماس مستقیم یا ارسال پیام، وقت مشاوره خود را تعیین کنند.
امکان انجام این کار با گذاشتن یک لینک (صفحه لندینگ، دایرکت مستقیم اینستاگرام یا لینک واتس‌اپ بیزینس) شدنی خواهد بود. مزیت داشتن انواع کال تو اکشن در حوزه پزشکی این است که مخاطبین آگاهی بیش‌تری برای ارتباط گرفتن با مطب دندانپزشکی را دارند و امکان برقراری ارتباط پس از انجام تبلیغات بسیار بالاتر خواهد رفت.

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی در فضای مجازی

برای جذب هرچه بیشتر بیمار در تبلیغات دندانپزشکی، فضای مجازی را جدی بگیرید. نخست بسترهای تبلیغاتی خود را سامان‌دهی کنید. برای مثال وقتی صحبت از اینستاگرام مارکتینگ می‌شود، اول باید یک صفحه جذاب و کارآمد داشته باشید؛ سپس به تبلیغات بپردازید.
فراموش نکنید که مخاطب امروز بسیار آگاه‌تر از سال‌های قبل است. اگر می‌خواهید خدمات دندانپزشکی زیبایی خود را تبلیغ کنید، باید روی نمایش نمونه کارهای جذاب سرمایه‌گذاری کنید. کافی است یک نگاهی به رقبا و دیگر همکاران خود بیاندازید. اینستاگرام را باز کنید و در بخش سرچ، هشتگ‌هایی مانند #لمینیت_سرامیکی یا #کامپوزیت_ونیر را جست و جو نمایید.
حجم هشتگ‌های مشابه، تعداد پست‌های تاپ با این هشتگ‌ها و همچنین تاریخ بارگذاری این پست‌ها یا میزان لایک و کامنت هر پست را بررسی کنید. این همان بازاری است که به وجود آمده و شما هم می‌خواهید بخشی از آن باشید. پس سعی کنید از همان ابتدا گام‌های خود را درست و محکم بردارید.
از سوی دیگر فضای وب نیز فرصت‌های تازه‌تری را در اختیار شما قرار خواهد داد. تبلیغات در وب‌سایت‌های پر مخاطب، تبلیغات همسان، تبلیغات گوگل (Google Ads) و همچنین سئو (بهینه سازی وب‌سایت برای موتور جست و جوی گوگل)، راهکارهایی هستند که اگر با یک استراتژی مشخص پیگیری شوند، برای شما جذب بیمار خواهند داشت.
پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع تبلیغات، حتما از نظر کارشناسان دیجیتال مارکتینگ پزشکی کمک بگیرید. برای مثال دسته‌بندی و انتخاب مخاطب هدف (پرسونا، سن، جنسیت، محل زندگی و …)، بودجه بندی کمپین‌های تبلیغاتی، انتخاب بستر تبلیغاتی، پیام تبلیغات و ساخت تیزرهای جذاب؛ همگی نیاز به تخصص و تجربه دارد. در غیر این صورت ممکن است بودجه تبلیغاتی خود را دور بریزید و جذب مناسبی نداشته باشید.

تفکیک مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ذهنیت بسیار مناسبی از پراکندگی جمعیتی هر منطقه یا جامعه را می‌توان به‌دست آورد. این قابلیت‌ها بسته به نوع اپلیکیشن (شبکه اجتماعی) متفاوت است ولی معمولا در همه آن‌ها تفکیک جنسیتی، مکانی، سن و علاقه‌مندی‌ها وجو دارد. پس از دسته‌بندی مخاطبان و مشخص شدن آن‌ها می‌توان با تمام قوا به سمت مخاطبان هدف هجوم برد و با انرژی تمام تبلیغات پزشکان را بر روی این دسته متمرکز کرد.

پیگیری وقت مشاوره حضوری

پیگیری (تماس تلفنی، ارسال پیامک، واتس‌اپ بیزینس یا ایمیل) همواره به مخاطب یا مشتری حس اعتماد و خوشایندی را می‌دهد و همچنین کلینیک نیز از حضور (یا عدم حضور) فرد مطمئن‌تر خواهد شد. از این طریق برای به دام انداختن بیماران قبلی مرکز نیز می‌توان استفاده کرد و با آفرهای هدفمند و پیشنهاد خدمات ارزان‌تر می‌توان چکاپ‌های سالانه را انجام داد.

به کارگیری واژه‌های خاص و منحصر به فرد در جست‌وجوها

بهره‌گیری از واژه‌های خاص و منحصر به فرد در علم دندانپزشکی کمک شایانی به بهتر دیده شدن مرکز خواهد کرد. به عنوان مثال در شرایط کنونی و با شیوع ویروس کرونا، هشتگ‌های مرتبط با کرونا و ارتباط آن‌ها با دندانپزشکی که می‌تواند در بسیاری از جستجوها نیز دیده شود، در بیشتر دیده شدن کمک می‌کند.
همچنین یکی دیگر از دغدغه‌های مراجعه کنندگان، درد دندانپزشکی است که می‌توان با هشتگی همچون #دندانپزشکی_بدون_درد از دیگر رقبا جا نماند و در جستجوهای شبکه‌های اجتماعی (مانند اینستاگرام) جایگاه مناسبی را دارا بود. ذکر این نکته را نباید فراموش کرد که ایجاد کلیدی برای تماس فوری و بدون دردسر باید در اولویت بسترسازی تبلیغات قرار گیرد.

انجام تبلیغات در گوگل برای مطب دندان پزشکی

از ویژگی‌های گوگل، دسترسی به طیف گسترده‌ای از افراد جامعه است که برای انجام تبلیغات می‌توان آن‌ها را هدف قرار داد. با بهره‌گیری از تنظیمات پیشرفته گوگل ادز می‌توان به‌صورت جزئی‌تر جامعه را تحلیل کرد و افراد را بر اساس سطح درآمدشان دسته‌بندی کرد.
مزیت این کار انجام تبلیغات فقط برای دسته‌ای خاص از مخاطبان است و دیگر افرادی پرت در جستجوی ما نخواهند بود. با اعمال فیلترهای مختلف این امکان وجود دارد که تنها افراد مورد انتظار تبلیغات را مشاهده کنند و انتظار اینکه نرخ جذب بالاتر رود نیز افزایش می‌یابد.

از بازاریابی داخلی برای جذب بیمار استفاده کنید

بخشی از زمان حضور بیماران در کلینیک دندانپزشکی شما معمولا در لابی کلینیک و انتظار، صرف می‌شود. این در حالی است که بسیاری از کلینیک‌ها برای این بخش از حضور مراجعان، هیچ برنامه‌ای ندارند. چند تکنیک ساده اما موثر داشته باشید تا هم نرخ تبدیل مراجعه به بیمار و دریافت خدمت را بیشتر کنید و هم برای تبلیغات دهان به دهان و یا مراجعه بیشتر بیماران قبلی خود، کمک کنید:
  • کاتالوگ‌های سنتی و چاپی را به مدل‌های دیجیتال و هیجان‌انگیز تبدیل کنید.
  • تلویزیون کلینیک را به جای پخش سریال یا اخبار، به ابزاری برای پخش پیام‌های جذاب و برندینگ خود بدل نمایید.
  • فضاهای خالی مانند دیوار راهروها، ورودی و یا لابی کلینیک را با کمک پوسترهای خلاقانه، به ابزاری برای اطلاع‌رسانی یا ارائه پیام‌ها و شعارهای خلاق تبدیل نمایید.
  • فضاسازی داخلی را به شکلی انجام دهید که بیماران، بهانه‌ای برای صحبت کردن در مورد شما داشته باشند. یعنی بیمار شما علاوه بر بحث درمان، باید فضای داخلی کلینیک شما را نیز به عنوان یک مزیت رقابتی به دیگران معرفی کند؛ حتی استفاده از مواردی مانند رنگ‌بندی مناسب یا موسیقی، می‌تواند در کاهش استرس و درد، بهبود کیفیت خدمات و در نهایت رضایت بیشتر مراجعان، موثر باشد.

انجام تبلیغات مجدد و پول آسان

هدف این نوع تبلیغات آن دسته از افرادی هستند که با هر شیوه‌ای حداقل یک‌بار با کلینیک دندان پزشکی لینک شده‌اند. مناسب‌ترین کار در این تبلیغات این است که در ابتدای امر که اقدام به برقراری ارتباط با مخاطبان یا مشتریان خواهیم کرد، گزینه‌های کلیدی و مهم را ثبت کنند تا هنگام ارسال تبلیغات برای آن‌ها با مشکل روبه‌رو نشویم.
برخی از شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند اینستاگرام یا گوگل، امکان ذخیره اطلاعات مشتریانی که یک‌بار ارتباطی را برقرار کرده‌اند وجود دارد. مزیت بزرگ این ذخیره اطلاعات دسترسی بسیار ساده به افراد خواهد بود که با یادآوری و پیگیری می‌توان شخص را به یکی از مشتریان مرکز بدل کرد. این نوع از تبلیغات به تبلیغات مجدد نیز معروف است.
در واقع وقتی شخصی یک بار در فضای مجازی با شما ارتباط گرفته باشد، برای مثل وارد وب‌سایت شما شده باشد، اطلاعاتش قابل ردیابی است. می‌توان دوباره این افراد را در فضای وب مورد هدف قرار داد؛ برای مثال به مراجعه دوباره به وب‌سایت ترقیب شوند یا به یک لندینگ پیج هدایت گردند.

انجام تبلیغات دندانپزشکی در برنامه‌های مسیریابی (مانند گوگل مپ)

گوگل دارای امکانات فراوانی است که یکی از آن‌ها سرویس مسیریابی از طریق گوگل مپ است. تبلیغات در گوگل مپ یا برنامه‌های مشابه آن ۱۰۰% جستجو-محور است که وابسته به جستجوی کاربر است. با جستجوی واژه‌ای خاص، کلمه مورد نظر روی نقشه جستجو شده و در صورت نبود رقیب، امکان بهتر و بیش‌تر دیده شدن به‌طور شگفت‌انگیزی افزایش می‌یابد. در نسخه موبایل، علاوه بر نکات گفته شده امکان مسیریابی تا مطب یا تماس مستقیم نیز میسر است که به راحتی در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

به کارگیری اپلیکیشن‌ های تخصصی

عضویت و انجام تبلیغات در برنامه ها و اپلیکیشن های تخصصی دندانپزشکی و پزشکی به افراد کمک می کند تا دندانپزشکان یا پزشکان مورد نظر خود را بر اساس تخصص، موقعیت جغرافیایی کلینیک، شیوه دسترسی و برنامه زمان‌بندی مشاوره و پذیرش کلینیک انجام دهند. لیست جامعی از این برنامه ها را می توان به راحتی در اختیار داشت.

ایجاد انجمن های تخصصی (فروم ها)

فروم ها نسبت به نیاز مشتری طراحی می شوند که دارای قابلیت ها و قوانینی هستند. یکی از کاربرد فروم (انجمن ها) این است که اشخاص می توانند مسائل خود را مطرح کنند و جواب هایی نیز برای رفع مشکلشان دریافت کنند. پاسخ ها را باید تجزیه و تحلیل کرد. بررسی‌ها مهم هستند؛ زیرا به شما در اعتمادسازی کمک می‌کنند. در این‌جا باید بدانید که بیماران درباره بررسی‌های آنلاین چه فکری می‌کنند. آمارها نشان می دهند، ۸۶ درصد از کل مشتریان اظهار دارند که بررسی‌های آنلاین را برای مشاغل محلی انجام می دهند که ۹۵ درصد از این میزان، در بازه ۱۸ تا ۳۴ ساله هستند. مشتریانی که رضایت کامل را از خدمت دریافتی داشتند، می توانند بهترین معرف مرکز دندانپزشکی باشند و با دعوت دوستان و آشنایان تعداد ورودی های کلینیک را افزایش دهند.

تبلیغات دنداپزشکی در فضای اینستاگرام

علاوه بر وب‌سایت، داشتن صفحه اینستاگرامی قوی با محتوایی منحصر به فرد می‌تواند مخاطبان بسیاری را ترغیب به تماس یا مراجعه حضوری به کلینیک کند. این محتوای ارزشمند می‌تواند شامل نمونه کارها، ویدئوی صحبت دندانپزشک، تجربه بیمارانی که پیش‌تر خدمت دریافت کرده‌اند، تجهیزات، مواد مورد استفاده و یا حتی عکسی پرسنلی از پزشکان کلینیک دندان پزشکی باشد.
پلتفرم اینستاگرام در سال‌های اخیر به بستری ارزشمند برای تبلیغات تبدیل شده است که می‌توان با به کارگیری افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها یا بلاگرها) و افزایش میزان دیده شدن، تاثیر تبلیغات را چندین برابر کرد. همچنین در قسمت بیوگرافی پروفایل اینستاگرام می‌توان لینک ایمیل را نیز به منظور راهی جدید برای ارتباط در نظر گرفت. به این ترتیب آن دسته از کسانی که به واسطه شغل و حرفه‌شان، برقراری ارتباط از طریق ایمیل برایشان مقدورتر است نیز پتانسیل جذب را داشته باشند. یکی دیگر از مزیت‌های اینستاگرام حس صمیمیت و نزدیکی است که مخاطبان می‌توانند با صفحه اینستاگرام و محتواها برقرار کنند.
تبلیغات در فضای اینستاگرام به شیوه‌های مختلفی مانند تبلیغات اینفلوئنسری و یا تبلیغات گسترده در پیج‌های عمومی قابل انجام است. در این میان استفاده از تخصص یک کارشناس بازاریابی دیجیتال و اینستاگرام مارکتینگ بسیار ضروری است.

در نظر گرفتن امتیاز برای افراد معرف و ارجاع بیمار

طی نظرسنجی انجام شده در سال ۲۰۲۰، ۹۱% درصد از مشتریان زیر ۳۴ سال اظهار دارند که به همان اندازه که به بررسی‌های آنلاین اعتماد دارند، توصیه شخصی یک دوست را انجام می‌دهند. باید به دنبال راهی بود تا مشتریان را معرفی مرکز به دیگر دوستان یا نزدیکانشان معرفی کنند. یکی از این کارها قدردانی از آن‌هاست که می‌توان به ازای معرفی هر فرد، با اهدای تخفیف، یا شارژ کارت باشگاه مشتریان، عمل تشویق را انجام داد.

تولید محتوای تبلیغات ویدئویی برای مطب دنداپزشکی

تهیه ویدئوی تبلیغاتی به منظور هرچه بهتر نشان دادن تخصص دندانپزشک، ویدئوی تجربه بیماران، به تصویر کشیدن فضای کلینیک دندانپزشکی و … احساس اطمینان خاطر بیشتری را به مراجعین قبل از مراجعه به کلینیک را می دهد و عاملی مهم در اعتمادسازی آن ها است.

مشتریان قبلی کلینیک دندانپزشکی

یکی از کم هزینه‌ترین و قابل اعتمادترین شکل‌های بازاریابی کلینیک دندانپزشکی یا مطب، ایجاد ارتباط با مشتریان قبلی است. هدف قرار دادن این دسته از مخاطبان با توجه به پتانسیل بالای جذبشان می‌تواند یکی از کلیدی ترین اهداف کلینیک برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی باشد. چرا که همیشه هزینه حفظ و نگهداری مشتریان قبلی، بسیار کمتر از هزینه جذب بیماران جدید است.
برای انجام این کار باید داده‌های قبلی بیماران چند سال گذشته خود را به صورت فایل‌هایی آماده کنید تا بتوانید آنها را دسته‌بندی کنید. از نظر جنس، سن، محل زندگی و خدماتی که قبلا دریافت کرده‌اند یک دسته‌بندی انجام دهید تا برای هر گروه مشخصی از مخاطبان، یک آفر مناسب درنظر بگیرید.

بهره مندی از مشاور مارکتینگ تبلیغات

در انتها باید یادآور شد که کلینیک های دندانپزشکی علاوه بر دقت نظر بالا در تبلیغات بندهای پیشین، نیازمند بهره مندی از حضور یک مشاور تبلیغات و بازاریابی در برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات هستند تا با پیشنهاد برترین، موثرترین و زود بازده ترین پکیج تبلیغاتی رضایت دندانپزشکان یا کارفرمایان را فراهم کنند.

مشخص کردن مخاطبان در تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

در اولین قدم، مخاطب کلینیک دندانپزشکی خودتان را مشخص کنید. تعیین کنید که چه گروهی از مردم، در چه رنج سنی و با چه سطح اجتماعی متقاضی دریافت خدمت از کلینیک‌شان هستند؟ اگر بطور خاص بر روی اطفال فعالیت می‌کنید و یا اگر خدمات تخصصی برای افراد با سن بالا دارید، پیام خود را متناسب با این گروه، انتخاب کنید.
همچنین باید بدانید هر دسته از مخاطبان را در کدام پلتفرم یا در چه ساعاتی از شبانه روز پیدا خواهید کرد. برای هر یک به چه شکلی باید محتوای تبلیغاتی خود را طراحی کنید و در نهایت چه Call to action مناسبی را برای هر گروه تعریف نمایید.

مزیت‌های رقابتی در تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

با توجه به نوع فعالیت خود و بیماران مورد نظرتان، همکاران (رقبا) را مشخص کنید و صادقانه تفاوت خود را نسبت به آنها مشخص کنید. مزیت شما نسبت به این همکاران چیست؟ چرا یک بیمار باید شما را انتخاب کند و به دیگر کلینیک‌ها مراجعه نکند؟ در این مرحله، انجام یک بررسی بازار یا مارکت ریسرچ، بسیار موثر است.

تولید محتوای مرتب و منظم داشته باشید

چه برای وب‌سایت و چه اینستاگرام خود، باید از یک برنامه مشخص تولید محتوا پیروی کنید. برای پلتفرم‌های مختلف بسیار مهم است که مطمئن شوند تا شما می‌توانید کاربران آنها را همیشه مشغول نگهدارید! پس هرچه بیشتر محتوا تهیه کنید، شما را بیشتر به دیگران نشان خواهند داد. پس یک برنامه جامع ماهانه برای تولید محتوا داشته باشید.
همچنین استفاده از شکل‌های مختلف محتوا مانند بلاگ و متن، عکس، ویدیو، پادکست، اینفوگراف، کاتالوگ‌های دیجیتال و … می‌تواند محتوای تولید شده را جذاب‌تر و کاربردی‌تر نماید.

استفاده از محتوای خلاقانه برای افزایش کارایی تبلیغات

هر چه متفاوت‌تر باشید، بیشتر و بهتر دیده می‌شوید. در فضایی که بیشتر پیام‌های تبلیغاتی شبیه به هم شده‌اند، جذب توجه و اعتماد مخاطب بسیار کار دشواری خواهد بود. به همین دلیل از روش‌های مختلفی برای خلاقانه شدن تبلیغات و کمپین‌های بازاریابی کلینیک دندانپزشکی خود بهره ببرید:
  • اتاق فکر مشترک با تیم تبلیغاتی خود داشته باشید. جلسات توفان فکری را با حضور دندانپزشکان، پرسنل کلینیک و تیم تبلیغات و بازاریابی خود برگذار کنید.
  • تفاوت در پیام تبلیغاتی را در آغاز، میانه و پایان آن حفظ کنید. یعنی برای شروع پیام و جذب توجه مخاطب، میانه پیام و جلب اعتماد مخاطب؛ و در پایان پیام و تشویق به انجام یک اقدام، خلاق و متفاوت باشید.
  • جایی پیام خود را نمایش دهید که مخاطب انتظار آن را ندارد. برای مثال پیام تبلیغاتی خود را در یک ویدیو طنز یا اجتماعی، به شکلی بگنجانید که مخاطب در شروع تماشای ویدیو، انتظار دیدن یک پیام تبلیغاتی را نداشته باشد.
  • از تکنیک‌هایی مانند آشنازدایی استفاده کنید. به این معنی که در طراحی تبلیغات کلینیک دندانپزشکی خود، آنچه را که در ذهن مخاطب از قبل شکل گرفته، بشکنید و به شکل متفاوتی نمایش دهید. یا شعارها و جملات کلیشه‌ای را با بیان جدید و دیدگاه دیگری مطرح کنید.
  • از نگاه مخاطب ببینید نه از دید یک دندانپزشک. درک و دانش مخاطبان شما از دندانپزشکی و خدمات آن با آنچه که شما از فرایند درمان می‌دانید متفاوت است. توجه داشته باشید که چه چیزی برای مخاطب شما اهمیت بیشتری دارد: درد، قیمت، کیفیت و ماندگاری، رفع یک مشکل مشخص، تعداد جلسات مورد نیاز، مدت زمان انجام یک خدمت و مواردی از این دست. در حالی که ممکن است از دید شما به عنوان یک پزشک، موارد مهمتری در یک درمان دندانپزشکی وجود داشته باشد. سعی کنید از دید مخاطب پیام خود را طراحی کنید و آن را به نکته‌ای که از نظر خودتان مهم هست، ربط دهید.

دیگر مقالات و بلاگ ها

مهترین چالش‌های برندسازی پزشکی

مهترین چالش‌های برندسازی پزشکی چیست

مهترین چالش‌های برندسازی پزشکی چیست ؟ بازاریابان و صاحبان کسب و کار در صنعت مراقبت های بهداشتی و پزشکی با چالش های منحصر به فردی در دستیابی به اهداف خود روبرو هستند که شبیه هیچ صنعت دیگری نیست. موفقیت در کسب و کارهای حوزه پزشکی و برند سازی در آن مستلزم این است که شما...

ادامۀ مطلب
بازاریابی پزشکی و سلامت

بازاریابی پزشکی و سلامت

بازاریابی پزشکی و سلامت (Healthcare Marketing) یک فرایند بازاریابی استراتژیک است که در آن تمامی منابعی که یک تجارت درمانی برای رشد پایدار فعالیت خود نیاز دارد، بررسی شده و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود شناسایی می شوند.

ادامۀ مطلب
جذب بیمار از طریق جستجو های بیماران در گوگل

جذب بیمار از طریق جستجو های بیماران در گوگل

سئو پزشکی و بودن در صفحه اول گوگل مهمترین اقدامی است که در بحث برندینگ و مارکتینگ آنلاین و جذب بیمار باید یک پزشک انجام دهد

ادامۀ مطلب