مراکز پزشکی و کلینیکها، امروزه برای جذب بیمار از راهکارهای مختلفی استفاده میکنند. بهرهمندی از ابزارها و روشهای گوناگون برای جلب اعتماد بیماران و جذب آنها و ترغیب بیماران برای مراجعه مجدد گامی بلند برای ارتقاء شرایط کسب و کار پزشکی است.
حجم انبوهی از تبلیغات به صورت آنلاین و آفلاین در شکلهای مختلف پیش روی شما قرار دارد. باید برای جذب بیمار به رقابت با سایر مراکز و کلینیکها بپردازید.
روشهای مختلفی برای جذب بیمار خارجی و همچنین بیمارهای داخلی میتوانید مورد استفاده قرار دهید. فراموش نکنید امروزه یکی از بهترین روشها، طراحی سایت پزشکی با فرمت و تخصص بالا است. با استفاده از آن میتوانید به بهترین شکل نیازهای خود را در زمینه جذب بیمار بیابید.
تبلیغات کلیکی و بازاریابی شبکههای اجتماعی نیز روشی موثر برای جذب بیمار محسوب میشوند. در این مقاله میتوانید با راههای کاربردی بسیاری در جذب بیمار و مراجعه کننده آشنا شوید.
بهترین روش های جذب بیمار
بازاریابی بیمار را به شکلهای گوناگون میتوانید انجام دهید. روشهای تبلیغاتی مختلفی برای رسیدن به اهداف مورد نظر به کار گرفته میشوند.
مدیران مراکز پزشکی دریافتهاند که باید از اصول مارکتینگ برای ارائه خدمات خود و همچنین جلب رضایت مشتریان کمک بگیرند. بازاریابی با توجه به اینکه به خوبی میتواند موجب ارتقا کسب و کار در زمینههای تجاری و صنعتی شود، در حوزه پزشکی و سلامت نیز کاربرد خود را نشان میدهد.
اساس مارکتینگ و استفاده از راهکارهای مختلف برای تبلیغات پزشکی به عنوان بهترین روش های جذب بیمار شناخته میشود.
از بیماران قدیمی و مراجعان گذشته غافل نشوید
یک گام موثر برای جذب بیمار، برقراری ارتباط با مراجعینی است که از مدتها قبل به مطب یا کلینیک شما مراجعه و در واقع وفاداری خود را به شما نشان دادهاند.
به همین علت سعی کنید با روشهای گوناگون آنها را همواره ترغیب به مراجعه و استفاده از خدمات خود کنید.
استفاده از این روش و تمرکز بر بیماران پیشین به عنوان مهمترین گام بازاریابی پزشکی شناخته میشود.
انتخاب تیم پذیرش کاربلد برای جذب بیمار
بهره مندی از تیم پذیرش متخصص و کاربلد، یکی از مهمترین موارد برای جذب بیمار محسوب میشود. اهمیت موضوع در این است که بیمار از طریق تلفن یا مراجعه حضوری، اولین ارتباط با کلینیک شما را از طریق پرسنل و تیم پذیرش انجام میدهد.
یک برخورد اشتباه توسط تیم پذیرش، بیمار را نسبت به حضور یا بازگشت مجدد به مطب شما دچار تردید میکند. سعی کنید برای ارتقا کسب و کار خود نسبت به آموزش و استخدام پرسنل کلینیک، دقت بالایی به خرج دهید.
یک وبسایت پزشکی کاربرپسند طراحی کنید
در صفحه “طراحی وب سایت پزشکی” به طور کامل درباره اهمیت بالای راه اندازی وبسایت پزشکی توضیح دادهایم. مدیران مراکز پزشکی قادر هستند با راهاندازی یک وبسایت کاربرپسند و کاربردی، کسب و کار خود را توسعه دهند.
تبلیغات پزشکی را هدفمند کنید
انتخاب درس از بین مدلهای تبلیغات پزشکی کمک فراوانی به شما خواهد کرد.
تبلیعات محیطی، تابلوهای تبلیغاتی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در شبکههای اجتماعی موثر و ارائه تبلیغات در بسترهای مختلف باید به صورت هدفمند و در راستای هم انجام شود.
سعی کنید نیازهای اساسی بیماران خود را شناسایی کنید. بر اساس این نیازها محتوای تبلیغاتی خود را درست کرده و در زمان و کانالهای مناسب آنها را منتشر کنید.
ایجاد رضایتمندی در بیماران ناراضی
بدون تردید بخشی از بیماران هنگام مراجعه به مطب و کلینیک شما با توجه به مشکلات فرآیند پذیرش و مدت زمان انتظار، با نارضایتی و احساس ناخوشایند مواجه میشوند. به همین علت سعی کنید تکریم مراجعه کننده ناراضی را به دقت در نظر داشته باشید.
یک مراجعه کننده ناراضی ممکن است در فرایند جذب مشتریان جدید بسیار اختلال ایجاد کند.
نوبت دهی اینترنتی و تماس با بیماران ناراضی دو پیشنهاد مناسب برای افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان شما هستند.
ارتباط با مشتریان از طریق سامانه
طراحی وب سایت پزشکی و همچنین سئو سایت پزشکی از جمله راهکارهای مختلف جذب بیماران هستند.
با راهاندازی یک سامانه در وب سایت خود به مشتریان و مراجعین کمک کنید تا زمان حضور و مراجعه به کلینیک را فراموش نکنند. یادآوری زمان مراجعه موجب رضایت اشخاص خواهد شد. امروزه نرم افزارهای مختلف مدیریت ارتباط با مشتریان پیش روی شما قرار گرفته و به راحتی میتوانید در کنار سامانههای مختلف مانند ارسال پیامک اختصاصی از این نرم افزار نیز بهره ببرید.
اطلاعات کامل به مشتریان ارائه دهید
مواردی هستند که مراجعه کننده با دانستن آنها احساس میکند برای آنها احترام بالایی قائل هستید. چند مورد از این اطلاعات عبارتند از:
- شفاف سازی از فرآیند درمان
- ارائه اطلاعات کافی در مورد خطرات و عوارض مصرف دارو
- ارائه اطلاعات کافی به بیمار در مورد مدت زمان درمان
- روند پذیرش
- مدت زمان انتظار
سایر موارد برای جذب بیمار
اخلاق پزشک و پرسنل فعال در مرکز پزشکی، به عنوان یکی از اساسیترین اصول برای جذب بیمار محسوب میشود.
علاوه بر این، فضای داخلی کلینیک را به گونهای طراحی کنید که حسی خوشایند به مراجعه کننده القا کند.
رایا، آژانس تخصصی طراحی سایت و سئو پزشکی
استفاده از بازاریابی دیجیتال و فعالیت بر بستر اینترنت به عنوان راهکاری موثر برای ارتقاء کسب و کار در زمینههای مختلف شناخته میشود. اگر قصد دارید از روشی کاربردی برای جذب بیمار بهره ببرید، میتوانید از خدمات ارائه شده توسط مجموعه مارکتینگ پزشکی رایا استفاده کنید.
ما در این مجموعه به شکل تخصصی روی طراحی وبسایت و سئوی سایتهای پزشکی، دندانپزشکی و تجهیزات پزشکی کار میکنیم تا بهترین نتیجه را در جذب بیماران از طریق فضای دیجیتال داشته باشید.