تجربه‌های مثبت بیماران

تجربه‌های مثبت بیماران

تجربه‌های مثبت بیماران

شرح مشکلاتی که پیش از انجام عمل داشته و کیفیت زندگی وی را تحت تاثیر قرار داده بوده است. برای مثال، من هیچ وقت نمی‌توانستم لباس با سایز مناسبی را که می‌خواهم پیدا کنم؛ به دلیل شکل بینی خودم، در هیچ مهمانی شرکت نمی‌کردم؛ آنقدر پوست صورتم افتاده بود و چروک داشت که نوه‌های کوچکم همیشه مرا مامان‌بزرگ اخمو صدا می‌کردند و دوست نداشتند پیش من بمانند.
این شیوه شروع پیام، دو ویژگی مثبت دارد. نخست اینکه میان مخاطب ویدیو و بیمار شما یک همزادپنداری شکل می‌گیرد. مخاطب نیز مشکلاتی شبیه این را در خودش می‌بیند و کنجکاو می‌شود که چه راه حلی برای این موارد وجود دارد. دوم هم اینکه مخاطب با داستان زندگی یک فرد روبرو شده است و این قضیه برای وی جذابیت بیشتری خواهد داشت.

جست و جو:

بیان چالش‌هایی که بیمار برای رفع مشکل خود داشته اما بی‌نتیجه بوده است. برای مثال: من تمام رژیم‌های غذایی و کمربندهای لاغری را امتحان کردم اما نتیجه نداشت؛ همیشه از جراحی بینی می‌ترسیدم و سمتش نمی‌رفتم؛ چند بار با تزریق ژل و بوتاکس لیفت انجام دادم اما هر بار بعد از مدتی صورتم به حالت اول برگشت.
به شکلی داریم چالش داستان را بیشتر می‌کنیم و گره‌های بیشتری ایجاد می‌کنیم. مخاطب ما نیز در ذهن خود این مسائل را بررسی می‌کند که: حتما برای من هم این راه حل‌های مقطعی کارساز نخواهد بود.

آشنایی با شما:

در اینجا مسیر آشنایی با شما و کلینیک‌تان بیان می‌شود تا یک چرخش در داستان بیمار اتفاق بیفتد و بارقه امیدی ایجاد شود. بیان اینکه: یکی از دوستانم دکتر را به من معرفی کرد یا در اینستاگرام که به دنبال جراح می‌گشتم، پیج دکتر را دیدم و از نمونه عمل‌های او خوشم آمد و مواردی از این دست، در ناخودآگاه مخاطب هم محبوبیت و مهارت دکتر را نمایش می‌دهد و هم راه‌های ارتباطی با شما را یادآوری می‌کند.

شرح ویژگی‌های مثبت عمل:

توصیف درمان بدون اشاره مستقیم به خود پزشک و کلینیک؛ اینجا نقطه‌ای است که داستان شما به اوج می‌رسد و نشان داده می‌شود که نقش شما در تغییر فرد و بهتر شدن کیفیت زندگی او، چه بوده است. همچنین می‌تواند در آگاه‌سازی نسبت به یک خدمت درمانی و پاسخ دادن به سوالات ذهنی مخاطب، کارساز باشد:

به من گفته بودند که با لیپوساکشن فقط ۴ کیلو وزن کم خواهم کرد اما دکتر با کمک اولترازد ۸ کیلو مرا لاغر کرد، یعنی ۳ سایز کم کردم! شنیده بودم که بعد از عمل بینی تا یک ماه از کار و زندگی می‌افتم؛ ولی من بعد از هفته اول هیچ درد و مشکلی نداشتم و حتی به سر کارم برگشتم. اول می‌خواستم با نخ لیفت انجام دهم چون از بی‌هوشی می‌ترسیدم؛ اما دکتر برای من توضیح داد که ماندگاری این لیفت خیلی بیشتر از نخ است.

بیان تغییرات:

این یک پایان خوش و تاثیرگذار برای مخاطبان شما خواهد بود. اینکه طبابت و خدمت درمانی شما چه تغییرات مثبتی را برای بیمار ایجاد کرده و او چقدر از این تغییرات راضی است، به تنهایی کیفیت خدمات شما و قدردانی او نسبت به شما را نمایش می‌دهد و دیگر نیازی به هیچ جمله تکراری مانند من خیلی راضیم، نداریم!

برای مثال: همین مانتویی که الان تن من هست، یک سال بود که می‌خواستم بخرم اما سایز من پیدا نمی‌شد! هر کدوم از دوس‌ها که عکس بینی من رو دیده، گفته عالی شده، منتظرم یه مهمونی برم تا بهشون از نزدیک نشون بدم! بی‌صبرانه منتظرم این کرونا تموم شه و نوه‌هام بیان من رو از نزدیک ببینن، استرس دارم نمیدونم اصلا این قیافه جدید من رو میشناسن؟

حال سوال این است که برای ضبط چنین ویدیوهایی آیا باید سناریوهایی از قبل آماده داشته باشیم و از بیماران بخواهیم که آن را بیان کنند؟ خیر؛ اما بهتر است چند پرسش کلیدی در راستای همین ۵ گام آماده داشته باشید تا بتوانید داستان زندگی بیماران را منسجم کنید.

این شکل از داستان‌گویی دیجیتال روشی موثر برای انجام تبلیغات در شرایط کنونی است. برای دیجیتال مارکتینگ پزشکی، تولید محتوا برای وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، داستان بیمارن بسیار کاربردی است.

دیگر مقالات و بلاگ ها

سئو سایت پزشکی

سئو سایت پزشکی

پزشکان با معرفی خود و خدماتشان در وبسایتشان می توانند با سئو سایت پزشکی خودشان، افرادی که به دنبال متخصصین در آن حوزه در موتور های جست و جو و هستند را به سمت خودشان جذب کنند.

ادامۀ مطلب
بررسی جامع هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی

بررسی جامع هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی

هزینه راه اندازی کلینیک زیبایی و پوست و مو فقط به خرید مکان و دستگاه‌های مورد نیاز ختم نمی‌شود. برای درک بهتر هزینه‌های لازم و انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب باید با انواع هزینه‌ها برای راه ‌اندازی کلینیک و مطب آشنا شوید:

ادامۀ مطلب
کمپین تبلیغاتی پزشکی

کمپین تبلیغاتی در کلینیک های پزشکی و مطب پزشکان

شناخت ابزارهای تبلیغاتی یک موضوع است و نحوه اجرای یک کمپین تبلیغاتی در کلینیک های پزشکی و مطب پزشکان یک موضوع دیگر…بسیاری از کلینیک ها علی رغم اطلاع از روش های تبلیغاتی ، در طراحی و اجرای یک کمپین دچار مشکلاتی می شوند که صرفا ناشی از عدم یک طراحی منسجم و توجه به جزئیاتی...

ادامۀ مطلب